Pala prodaja kineskih vozila u EU nakon uvođenja carina

BYD, Foto: Wikimedia Commons

Kineski proizvođači automobila zabilježili su najmanji udio na europskom tržištu električnih vozila u posljednjih osam mjeseci, nakon što su nove carine povećale trošak uvoza automobila u regiju za čak 35 posto. Proizvođači poput BYD Co. i MG-a u vlasništvu SAIC Motor Corp.-a činili su 7,4 posto registracija električnih vozila diljem Europe u studenom, što je pad s 8,2 posto u listopadu, prema podacima tvrtke Dataforce. To je najniža razina od ožujka.

Europska unija uvela je dodatne carine krajem listopada, nakon istrage koja je utvrdila da je državna pomoć kineskoj industriji električnih vozila dala nepoštenu prednost. Mjeseci pregovora nisu uspjeli riješiti trgovinski spor, što je dovelo do toga da Bruxelles doda nove naknade na postojeću uvoznu carinu od 10 posto.

Iako su carinama podložna sva električna vozila proizvedena u Kini, uključujući ona zapadnih marki poput BMW AG-a i Tesle Inc., iznosi variraju ovisno o tome koliku je potporu proizvođač automobila primio i je li surađivao u istrazi EU-a.

MG-ov državni vlasnik SAIC najviše je pogođen, s carinama koje sada ukupno iznose 45 posto. Nekad vodeći kineski proizvođač automobila u Europi, nekadašnji britanski brend sportskih automobila nedavno je posustao u tržišnoj utrci, bilježeći prošlog mjesec pad registracija od 58 posto u odnosu na isto razdoblje godinu ranije, prema podacima tvrtke Jato Dynamics, druge istraživačke kuće. BYD je nastavio napredovati više nego udvostručivši broj registriranih novih vozila diljem Europe u studenom na 4.796 vozila.

“BYD preuzima tržište dok MG doživljava velike zastoje”, rekao je Julian Litzinger, analitičar iz Dataforcea. BYD-ov rast je zdrav, dodao je, s gotovo 80 posto registracija koje se pripisuju privatnim i flotnim kupcima.

Kineski proizvođači automobila, željni širenja na velika globalna tržišta, naišli su na otpor u Europi nakon što su efektivno isključeni iz SAD-a. Kineski izvoz električnih vozila pao je 19 posto u studenom u odnosu na godinu ranije, prema kineskim carinskim podacima objavljenim u ponedjeljak, uključujući pad od 23 posto prema EU.

Niži troškovi baterija dali su kineskim tvrtkama cjenovnu prednost, ali to je pitanje potaknulo protekcionističke impulse dok dužnosnici u SAD-u i EU-u rade na zaštiti lokalnih proizvođača automobila. Industrija, koja zapošljava stotine tisuća radnika u Njemačkoj, Francuskoj i Italiji, bori se s prijelazom s automobila na fosilna goriva.

Iako su carine EU-a ublažile kineski prodor u regiju, njihovo uvođenje općenito je dovelo do manjeg zastoja od očekivanog, rekao je Litzinger.

Međutim, u Njemačkoj i Francuskoj registracije električnih vozila kineskih proizvođača više su se nego prepolovile u studenom u odnosu na godinu ranije, rekao je. Nasuprot tome, kineski proizvođači električnih vozila zabilježili su godišnji rast od 17 posto u Velikoj Britaniji, koja nije članica EU-a i nije usvojila carine.

Prelazak na električna vozila, koji se nekoć smatrao neizbježnim, usporio se u 2024. na mnogim globalnim tržištima i postao nepredvidljiviji, što je navelo proizvođače automobila da preispitaju svoje strategije, od asortimana modela do lokacija tvornica i čak korporativnih struktura.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari