Optimizam njemačkih kućanstava oko financija blago usporio pad raspoloženja za listopad

Pixabay.com
Köln, Njemačka, Foto: Pixabay.com

Raspoloženje njemačkih potrošača trebalo bi se neznatno poboljšati u listopadu, iako će i dalje ostati uglavnom negativno. Njemačka kućanstava imaju nešto pozitivnija očekivanja glede svojih prihoda, što pomalo usporava dulji negativni trend u posljednjih nekoliko mjeseci, vidi se iz ankete objavljene u četvrtak.

Indeks raspoloženja potrošača, kojieg sastavljaju institut za istraživanje tržišta GfK i nirnberški institut NIM, porastao je na -22,3 boda za listopad, u odnosu na -23,5 bodova iz rujna – što je premašilo prognoze analitičara iz Reutersove ankete, od -23,3 boda.

Tome je najviše pridonio porast očekivanja od prihoda kućanstava, koja su skočila za 11 bodova u odnosu na mjesec prije i dosegnula 15 bodova. Ipak, analitičar za ponašanje potrošača iz instituta NIM Rolf Burkl kaže da ne vjeruje da takav pomak predstavljala početak opipljivijeg zaokreta.

“Geopolitička situacija, zabrinutost oko radnih mjesta, i porast bojazni potrošača od inflacije vrlo vjerojatno će i dalje biti prepreka za neki opsežniji oporavak,” upozorio je Burkl.

S druge strane, gospodarska očekivanja potrošača za idućih 12 mjeseci nastavila su padati već treći mjesec zaredom, spustivši se s +2,7 na -1,4 boda u odnosu na prethodni mjesec, dok je spremnost na obavljanje većih kupovina pala na -11,6 bodova, najnižu točku od lipnja 2024.

Indikator veći od nule ukazuje na rast privatne potrošnje na godišnjoj razini. Negativna brojka predstavlja pad u usporedbi s istim razdobljem godinu dana ranije. Prema GfK-u, promjena od jednog boda odgovara promjeni privatne potrošnje od otprilike 0,1 posto na godišnjoj razini.

Pokazatelj “spremnosti na kupnju” predstavlja zbroj pozitivnih i negativnih odgovora na pitanje “Mislite li da je sada dobro vrijeme za kupnju velikih predmeta?” pri čemu se misli na velike stavke poput automobila.

Podindeks očekivanja prihoda odnosi se na očekivanja kućanstava o razvoju tj. rastu njihovih financija u narednih 12 mjeseci. Podindeks očekivanja od novog poslovnog ciklusa odražava ocjenu ispitanika o općoj gospodarskoj situaciji u sljedećih 12 mjeseci.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari