Online kupovina i pametno planiranje troškova: Vodič kroz popuste, akcije i cashback ponude u Hrvatskoj

ilustracija, foto: Freepik.com

Digitalna kupovina u Hrvatskoj više nije trend, već svakodnevna navika.  Prema MasterIndex istraživanju koje je za Mastercard provela agencija Improve u travnju 2025. godine, čak 96% građana koristi barem jednu platnu karticu, a gotovo polovica (48%) kupuje online barem jednom mjesečno. 

Odjeća, obuća, elektronika i kozmetika prednjače na listi najčešće kupljenih kategorija, dok 93% građana svoje online kupnje plaća karticama

Ovi podaci pokazuju da je digitalna potrošnja postala duboko ukorijenjena u svakodnevni život Hrvata, ali i da je došlo vrijeme da se kupuje – pametnije

Kartice su postale standard: gotovo svaki građanin ima barem jednu 

Korištenje kartica u Hrvatskoj bilježi kontinuirani rast. Prema istom istraživanju, debitne kartice koristi 86% ispitanika, dok 47% građana ima i kreditnu karticu. Zanimljivo je da je charge model (38%) popularniji od revolving varijante (18%), dok prepaid kartice koristi 28% građana

Raste i upotreba virtualnih kartica putem mobitela i pametnih satova – koristi ih 24% građana, što je rast od 7 postotnih poena u odnosu na prethodnu godinu. Najčešće ih koriste mladi od 18 do 29 godina, posebno u urbanim područjima poput Zagreba, Istre i Primorja. 

Sve to potvrđuje da digitalno plaćanje više nije pitanje povjerenja, nego stila života

Online kupovina: 93% građana plaća karticama 

Online kupovina postala je sastavni dio potrošačkog ponašanja. Gotovo svaki drugi građanin (48%) kupuje online barem jednom mjesečno, a čak 93% njih koristi kartice kao glavni način plaćanja

Ono što online kupovinu čini privlačnom su: 

  • brzina i jednostavnost
  • veliki izbor proizvoda
  • i – naravno – akcije i popusti
     

No, upravo u svijetu popusta krije se i najviše marketinških trikova. Mnogi prodavači oglašavaju “-50%”, iako je stvarni popust znatno manji. Tu nastupa potreba za pametnim planiranjem troškova i alatima koji pomažu da se prepozna stvarna vrijednost ponude. 

Kalkulator popusta – alat koji pokazuje stvarnu uštedu 

U vrijeme sezonskih sniženja, lažnih “superponuda” i različitih promotivnih kampanja, teško je znati koliko se zapravo štedi. Jedan od najjednostavnijih načina da se izbjegnu pogrešne procjene je korištenje kalkulator popusta

Primjerice, ako artikl s 999 € padne na 749 €, trgovac često istakne “-30%”, iako se stvarno radi o 25% popusta. Upravo zato kalkulator popusta pomaže potrošačima da u nekoliko sekundi izračunaju realnu uštedu, usporede ponude i donesu bolju odluku. 

Za male poduzetnike i trgovce, ovaj alat je jednako koristan – pomaže u preciznom formiranju cijena i izradi akcijskih kampanja koje ne ugrožavaju profitnu maržu. 

Kupnja na rate i cashback: novi alati za planiranje troškova 

MasterIndex pokazuje i da više od polovice građana (53%) koristi mogućnost plaćanja na rate, što im omogućuje bolju alokaciju troškova i lakše plaćanje većih iznosa. 
Ovakav način plaćanja posebno je popularan među starijima od 40 godina i građanima s višim primanjima. 

Uz to, sve je više korisnika koji se okreću cashback programima – povratu dijela potrošenog novca kroz kartične programe banaka i digitalne platforme. Pametni potrošači kombiniraju sve ove opcije: 

  1. prate popuste
  1. provjeravaju stvarnu uštedu uz kalkulator popusta, 
  1. plaćaju na rate ili koriste cashback za dodatnu vrijednost. 
     

Kako izmjeriti stvarne godišnje uštede? 

Većina građana vjeruje da “štedi na popustima”, ali rijetko tko zaista zna koliko ušteđuje. Ako prosječno kućanstvo mjesečno troši oko 300 € na online kupovine i koristi popuste u prosjeku od 15%, godišnja ušteda može iznositi i do 540 €. To je novac dovoljan za godišnji odmor ili nekoliko mjesečnih režija. 

Korištenjem alata poput kalkulatora popusta kupci mogu stvarno mjeriti i planirati svoju potrošnju. Pametna kupovina tako postaje oblik osobne štednje, a ne samo impulzivna odluka. 

Sigurna online kupovina: zaštita kartica i podataka 

Sigurnost je temelj povjerenja u online trgovinu. Kupovina bi se trebala obavljati isključivo na sigurnim web stranicama koje imaju HTTPS oznaku, SSL certifikat i 3D Secure autentifikaciju. Kupac bi uvijek trebao provjeriti da trgovina ima jasno navedene kontakte, adresu i uvjete poslovanja. 

Rast korištenja virtualnih kartica i mobilnih plaćanja dodatno je poboljšao sigurnost jer se stvarni broj kartice više ne šalje trgovcu, već se koristi tzv. tokenizirani identifikator. To znači da su podaci korisnika bolje zaštićeni nego ikada prije. 

Trendovi koji nas očekuju u 2026. 

Nakon snažnog rasta online kupovine, 2026. donosi novu fazu – personaliziranu i održivu digitalnu potrošnju. Trgovine će koristiti umjetnu inteligenciju za prilagodbu ponuda kupcima, dok će potrošači sve više birati brendove koji nude transparentnost i ekološki prihvatljive proizvode. 

Također, sve više građana koristi digitalne alate za usporedbu cijena i planiranje troškova, a portali poput akcije.hr postaju standardno mjesto informiranja. Kupovina se tako pretvara u svjesnu, odgovornu aktivnost u kojoj tehnologija pomaže – ali odluka uvijek ostaje na potrošaču. 

Tehnologija pomaže, ali odluka je uvijek vaša 

Hrvati su u 2025. godini postali digitalno financijski osviješteni potrošači.  Kartice, online plaćanja i virtualne novčanike koriste svakodnevno, ali pravo pitanje više nije kako kupujemo, nego koliko pametno to činimo. 

Kombinacijom provjerenih izvora poput akcije.hr, alata kao što je kalkulator popusta, te odgovornog pristupa osobnim financijama, svatko može pretvoriti online kupovinu u priliku za uštedu, a ne trošak. 

Na sajtu akcije.hr možete pročitati i niz informativnih članaka o financijama, potrošnji i pametnoj kupovini, koji pomažu građanima da bolje razumiju tržište. Ako vas zanima kako izbjeći najčešće pogreške u online kupnji ili kako iskoristiti sezonske rasprodaje, upravo tamo možete pročitati i druge važne teme iz područja osobnih financija i štednje. 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari