Novi udarac američkoj autoindustriji, bankrotirao poznati proizvođač dijelova

Hebert Santos/Pexels
Autodijelovi, ilustracija, Foto: Hebert Santos/Pexels

Američki proizvođač autodijelova First Brands podnio je u ponedjeljak zahtjev za zaštitu od bankrota prema poglavlju 11, opterećen velikim dugom nastalim nizom akvizicija i financijskim problemima.

First Brands je, piše Reuters, osigurao 1,1 milijardu dolara financiranja od svojih zajmodavaca s prvom hipotekom kako bi pokušao spasiti svoje poslovanje, navodi se u priopćenju.

Iz tvrtke su istaknuli da se njezini slučajevi prema Poglavlju 11 odnose isključivo na američke operacije te očekuju da će globalno poslovanje nastaviti bez prekida.

Financijski problemi kod ovog dobavljača autodijelova, u kombinaciji s nedavnim bankrotom rizičnog auto zajmodavca Tricolor Holdings, uznemirili su investitore i pojačali strahove od šireg potresa na tržištima kredita.

Bankari i vjerovnici žurno su pokušavali restrukturirati šest milijardi dolara duga First Brandsa, dok je povjerenje investitora padalo uoči podnošenja zahtjeva, pri čemu je nekoliko povezanih tvrtki također proglasilo bankrot.

Privatna tvrtka First Brands proizvodi rezervne dijelove uključujući filtre, kočnice i sustave osvjetljenja za automobilsku industriju te je postala značajan igrač na tržištu kroz akvizicije konkurenata.

Njezini poznati brendovi uključuju Raybestos (kočnice), Trico (brisaci) i Fram (proizvodi za filtriranje).

First Brands, koji je podnio zahtjev za bankrot u Teksasu, objavio je da posjeduje imovinu od preko milijardu dolara, dok im neispunjene obveze dosežu 10 milijardi.

Prošlog tjedna agencija Fitch je spustila kreditni rejting First Brandsa, navodeći da su opcije tvrtke za upravljanje dugom sve više ograničene na izvantržišna rješenja.

Također, više od deset tvrtki povezanih s grupom First Brands, uključujući Carnaby Capital Holdings, podnijelo je prošlog tjedna zahtjev za zaštitu od bankrota, prema sudskim dokumentima potpisanim od strane vlasnika i CEO-a First Brandsa, Patricka Jamesa.

Povezane tvrtke osigurale su zajmove koji su bili potkrijepljeni garancijama First Brandsa, izjavio je izvor upoznat sa situacijom za Reuters.

Ova informacija stiže u trenutku kada se automobilska industrija diljem svijeta suočava s velikim problemima, prouzročenima carinskim ratom koji vodi predsjednik Trump, kao i rastućom konkurencijom kineskih proizvođača.

Tako je i kompanija Bosch, koja također radi dijelove za automobile, prošloga tjedna objavila da će otpustiti 13.000 ljudi. Većinom će se raditi o njihovom odjelu u Njemačkoj koji izrađuje dijelove i softver za vozila, a razlog su stagnacija tržišta i pritisak konkurentskih tvrtki poput Tesle i kineskog BYD-a.

Općenito, njemačka industrija ubrzano smanjuje broj radnih mjesta, pri čemu su najteže pogođeni proizvođači automobila.

Analiza konzultantske tvrtke EY, koju je na uvid dobila novinska agencija Dpa, otkriva da je tamošnji automobilski sektor unutar godinu dana ukinuo oko 51.500 radnih mjesta, što je gotovo sedam posto ukupne radne snage u toj branši.

Stellantis je, pak, najavio privremenu obustavu proizvodnje u dvjema europskim tvornicama – Poissy (Francuska) i Pomigliano (Italija) – zbog slabe potražnje za modelima Vauxhall i Fiat.

I Nissan se priprema zatvoriti nekolicinu svojih tvornica, pri čemu bi do 2027. godine bez posla moglo ostati 20.000 radnika, točnije 15 posto od ukupnog broja zaposlenih.

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari