Nova Ledo ulaganja u pogone za King sladoled: Hrvati najviše vole čokoladne okuse

Abeceda komunikacije
Proizvodnja King sladoleda, Foto: Ledo/Abeceda komunikacije

U državama Europske unije, tijekom 2023. ukupno je proizvedeno oko 3,2 milijarde litara sladoleda a Hrvatska je proizvela oko 26,6 milijuna litara sladoleda, čime se smjestila na deveto mjesto u EU po količini proizvodnje.

Prema izvješću za 2024. godinu, u Europskoj uniji je pojedeno približno 1,9 milijuna tona sladoleda a Hrvati godišnje pojedu oko 25 milijuna litara sladoleda ili oko osam litara sladoleda po osobi. Omiljeni okusi u Hrvatskoj, kažu u najvećoj Hrvatskoj tvrtki za proizvodnju sladoleda – Ledo, jesu čokolada a zatim vanilija, dok voćni sladoledi nisu prvi izbor. U 2024. godini, proizvedeno je 38 milijuna King sladoleda u Hrvatskoj.

Kako bi se proizvodnja povećala a s njom i izvoz, Ledo Hrvatska, članica Nomads Foods grupe, investirala je više od četiri milijuna eura u novu ekstruzijsku liniju, koja je i dio je šireg investicijskog ciklusa, u sklopu kojeg je u protekle dvije godine uloženo preko deset milijuna eura u modernizaciju i razvoj. Riječ je ujedno o strateškoj investiciji koja jača tržišnu konkurentnost Leda u zemlji i inozemstvu i otvara dodatne izvozne prilike te učvršćuje usmjerenost na najviše standarde kvalitete proizvoda.

Nova linija omogućuje godišnju proizvodnju do 90 milijuna King sladoleda na štapiću, ili 16.000 jedinica po satu, što predstavlja povećanje kapaciteta za više od 200 posto.

„King je etablirani brend sa snažnom međunarodnom prepoznatljivošću i značajnim utjecajem u našoj regiji. Nova proizvodna linija znatno povećava našu konkurentnost kako na domaćem tako i na stranom tržištu, podržavajući jasnu strategiju rasta izvoza i jačanja tržišne prisutnosti na međunarodnoj razini. S gotovo 70 godina kontinuiranog rada, Ledo ostaje predan razvoju domaće industrije i isporuci izvrsnosti, što smo danas ponovno pokazali. Nakon regije, gdje smo veoma dobro poznat brend, s ovom investicijom širit ćemo se i van regije, vjerojatno u naredni krug država, oko naše regije“, rekao je Ivan Babić, glavni direktor za Adriatic tržište u Nomad Foodsu.

Ledo
Predstavnici Nomad Foodsa, Ledo Plus Hrvatska i Vlade RH, Foto: Ledo/Abeceda komunikacije

U tvornički pogon u Zagrebu ukupno je investirano 21 milijuna eura u modernizaciju proizvodnih kapaciteta, automatizaciju i sigurnost proizvodnje, uključujući novu rashladnu opremu i robotske sustave za pakiranje, od kad je Ledo dio Nomad Foodsa. Investicija je dio šireg ciklusa ulaganja u lanac opskrbe Ledo plus, ukupno vrijednog 43 milijuna eura, a koji osim već spomenutih ulaganja, uključuje ulaganja i u nove rashladne škrinje, kamione i IT infrastrukturu.

„Nomad Foods ostaje predan ispunjavanju želja potrošača, nudeći ukusne, kvalitetne i inovativne smrznute proizvode. Kroz kontinuirana ulaganja u naš proizvodni pogon u Zagrebu, s ponosom širimo našu ponudu i prisutnost na području Adriatic regije, oslanjajući se na snagu i prepoznatljivost legendarnog brenda Ledo“, izjavio je Stefan Descheemaeker, glavni izvršni direktor Nomad Foodsa.

Nomad Foods posluje u 22 države, a Hrvatska i Srbija su jedine dvije države gdje se osim smrznute hrane proizvode i sladoledi a jedan od njih je i King, koji je na najprestižnijim svjetskim natjecanjima dosad osvojio devet različitih nagrada.

Financije.hr
Proizvodnja Nomad Foodsa u EU, Foto: Financije.hr/L.Barić

Kada je riječ o Ledo Plus Hrvatska, kako kaže Petar Bermanec, country manager za Hrvatsku, ova je tvrtka jedna od najvećih kompanija smrznute hrane na tržištu Europe a izvoze u 20 zemalja. Proizvode 645 različitih artikala te na hrvatsko tržište stavljaju 28.000 tona smrznute hrane. Tvrtka ima i 1.104 djelatnika od čega ih je 343 u proizvodnji a 170 u prodaji.

„Imamo i 35.000 hladnjaka, preko 180 kamiona kojima služimo naše kupce i ono što smo ponosni jeste da radimo i u trgovini odnosno retailu ali i u ugostiteljstvu, na što smo jako ponosni. Ledo je market lider u tržištu sladoleda ali smo jednako fokusirani i na smrznutu hranu i zaista nudimo razne kategorije hrane od ribe, mesa, voća, povrća, tjestenine i gotovih jela. S tako širokim izborom, prisutni smo od doručka do večere u vašim domovima. Svi naši smrznuti proizvodi prolaze najstrože kontrole kako bi sigurnost bila na najvišoj razini“, rekao je Bermanec.

Tako, primjerice, kada je riječ o sladoledu u kornetu, od momenta punjenja korneta do hladnjače prođe manje od tri minute, što između ostalog garantira kvalitetu ali i apsolutnu sigurnost sladoleda. Kontinuirano ulaganje u zagrebačku tvornicu predstavlja važan iskorak za Ledo plus.

Abeceda komunikacije
Ledo korneti, Foto: Ledo, Abeceda komunikacije

„Nova proizvodna linija, opremljena najmodernijom tehnologijom, omogućuje nam godišnju proizvodnju do 90 milijuna King sladoleda na štapiću – uz vrhunsku preciznost, fleksibilnost i kvalitetu koju naši potrošači očekuju od nas. Ulaganje od 4,2 milijuna eura u ovu liniju najveće je pojedinačno ulaganje u bilo kojoj od naših tvornica na 22 europska tržišta, što jasno potvrđuje našu predanost inovacijama, kvaliteti i održivom rastu u Hrvatskoj. Time dodatno jačamo kapacitete da odgovorimo na sve veće potrebe tržišta te učvršćujemo vodeću poziciju u segmentu smrznute hrane“, rekao je Eduardo Bachiega, glavni direktor lanca opskrbe u tvrtki Nomad Foods.

Ivo Milatić, državni tajnik u ministarstvu gospodarstva RH i izaslanik premijera Andreja Plenkovića, istakao je važnost industrije za gospodarstvo Hrvatske i koliko je važan njihov značaj za rast bruto domaćeg proizvoda (BDP).

„Hrvatska prehrambena industrija se pokazala u za sve poteškoće kroz posljednja desetljeća od rata na ovamo, ipak se pokazala kao prilično otporna i žilava i s 58.000 zaposlenika praktično predstavlja dva posto BDP-a Hrvatske. Jasno da smatramo da ova vrsta industrije ima i veliki potencijal rasta te u zadnjih 13 godina oko 230 posto porastao hrvatski izvoz prehrambenih proizvoda što znači da i 60 posto Ledo proizvodnje koja ide u izvoz sigurno je doprinijeo tome. Vlada RH je pomagala i uvijek će pomagati rasterećenju industrije od 250 milijuna eura na godišnjoj razini, zatim potpore koje smo davali i koje dajemo kroz sve naše programe – i dalje nastavljamo s njima kao i s potporama za ulaganja u tehnologiju. Ledo je do danas proizvodio 7.000 jedinica, s novom linijom to će biti 16.000 jedinica. Benefit za industriju i društvo je zaista veliki. Svi mi koji živimo u Hrvatskoj, vjerni smo Ledo medvjediću“, rekao je Milatić.

Finalizacija ciklusa ulaganja poklapa se i s 30. obljetnicom sladoleda King. Izvorno poznat po klasičnoj kombinaciji vanilije i čokoladne glazure, King je 2000. godine revolucionirao kategoriju lansiranjem King Doublea – prvog sladoleda s višeslojnim preljevima.

Svoju gotovo sedam desetljeća dugu baštinu Ledo je započeo 1958. na zagrebačkoj Pešćenici, kada je pokrenuo prvu industrijsku proizvodnju sladoleda na ovim prostorima. Prva poluautomatizirana linija s američkom i talijanskom tehnologijom proizvodila je 250 kilograma po smjeni, a u prvoj godini je proizvedeno 50 tona sladoleda, dok su brendovi Snjeguljica, Lada i Moka osvojili tržište i postavili temelje daljnjeg rasta.

LEDO plus d.o.o.

Ulica Marijana Čavića 1A, 10000, Zagreb, Hrvatska

Poslovni prihodi (EUR):
185.288.968,87 (2024.)
Broj zaposlenih:
1.040 (2024.)

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari