Njemačka automobilska industrija izgubila je 48.700 radnih mjesta u ovoj godini, objavio je Savezni zavod za statistiku. To predstavlja pad od 6,3 posto u prvih devet mjeseci 2025. u usporedbi s istim razdobljem lani.
Kriza u automobilskom sektoru donosi ozbiljne gubitke u zemlji koja je prva u Europi po obujmu proizvodnje, ali i po broju registracija na tržištu.
Njemačka, kao dom glavnih europskih grupacija, uključujući Volkswagen, BMW i Mercedes, plaća cijenu snažnog pada interesa kineskog tržišta za europske marke.
Iz Destatisa su priopćili da je broj zaposlenih na kraju trećeg tromjesečja 2025. iznosio 721.400, što je najniža razina od drugog kvartala 2011. godine.
Riječ je, piše Deutsche Welle, o drugom najvećem poslodavcu u toj zemlji, poslije strojogradnje koja zapošljava 934.200 ljudi.
Destatis bilježi i smanjenje svih radnih mjesta u industriji za 2,2 posto na godišnjoj razini, ali autoindustrija taj postotak višestruko premašuje. Tako je, primjerice, proizvođač kamiona i autobusa MAN objavio u četvrtak da tijekom idućih deset godina namjerava ugasiti oko 2.300 radnih mjesta u matičnoj Njemačkoj.

Zaposlenici neće dobiti otkaz, naglasio je glasnogovornik kompanije, već će se radna mjesta gasiti kako budu odlazili u mirovinu.
Najviše radnih mjesta bit će ukinuto u glavnom MAN‑ovom pogonu u Muenchenu, ukupno 1.300, a tvornice u Salzgitteru i Nuernbergu izgubit će ih 600 odnosno 400.
MAN se mora “prilagoditi kontinuirano slabom tržištu kamiona u Njemačkoj”, rekao je glasnogovornik, dodajući da poslovanje kompanije opterećuju skupa električna energija i visoki troškovi rada i sve snažniji pritisak azijske konkurencije.
Po pitanju otpuštanja ipak prednjači Volkswagen koji je objavio kako do 2030. godine planira ugasiti 30.000 radnih mjesta u Njemačkoj od kojih je 25.000 već dogovoreno, što znači da je riječ o zaposlenicima koji su pristali na otpremninu ili raniji odlazak u mirovinu.
Pročitajte još:
Audi, pak, planira uštedjeti oko milijardu eura godišnje kroz različite rezove, uključujući i smanjenje broja zaposlenih za 7.500 u naredne četiri godine.
Porsche u istom radzoblju namjerava otpustiti 1.500 ljudi na lokacijama u Njemačkoj, dok će Daimler Truck do 2030. otpustiti 5.000 radnika.









