X Elona Muska uskoro će postati super aplikacija uz pomoć koje će korisnici moći obavljati sve financijske aktivnosti, najavila je izvršna direktorica tvrtke Linda Yaccarino u razgovoru za Financial Times.
“Na X-u ćete moći voditi svoj kompletan financijski život, od plaćanja pizze do ulaganja i trgovanja na burzi”, pojasnila je.
Već do kraja ove godine trebao bi biti lansiran X Money, digitalni novčanik i usluga plaćanja među korisnicima, čiji će prvi partner biti Visa. Sljedeći korak bit će, kazala je Yaccarino, uvođenje X debitne ili kreditne kartice.
Ovaj potez analitičari su protumačili kao pokušaj X-a da se oporavi od problema u koje je ta društvena mreža upala nakon preuzimanja.
Od Muskove akvizicije vrijedne 44 milijarde dolara, prihod od oglašavanja naglo je pao, a platforma se suočila s narušenim ugledom i bojkotima oglašivača.
Yaccarino tvrdi da se 96 posto oglašivača iz razdoblja prije preuzimanja vratilo te očekuje da će se prihodi uskoro vratiti na razinu iz 2022. godine. Neki oglašivači i dalje su oprezni, izražavajući zabrinutost zbog sigurnosti brenda, toksičnog sadržaja i izvješća o pritisku da troše novac pod prijetnjom pravnih postupaka.
Istraživačka tvrtka Emarketer predviđa da će prihod X-a u 2025. doseći 2,3 milijarde dolara, što je porast u odnosu na prošlogodišnjih 1,9 milijardi, ali i dalje znatno manje od 4,1 milijarde koje je platforma ostvarila kada je Musk preuzeo vodstvo.
Iako će se X vjerojatno suočiti s ozbiljnim regulatornim preprekama širenjem u sektore plaćanja i ulaganja, potencijalna dobit je ogromna.
Ako uspije, mogao bi, naime, zauzeti jedinstvenu poziciju kombinirajući trgovanje, napojnice i transakcije u jednoj aplikaciji.
U posljednje vrijeme, Musk se sve više okreće novim projektima, kao što su robotaksiji koji bi, poslije niza odgoda, na ceste u Austinu trebali stići kroz nekoliko dana.
Očekuje se, piše CNN, da će početna faza biti ograničena na manje od dvadeset vozila, a nije isključeno i da će ponovno odgoditi datum početka usluge.
Njegova vizija za budućnost Tesle temelji se na autonomnim vozilima, za razliku od ranijih planova za razvoj jeftinije platforme za električna vozila – a velik dio procjene vrijednosti cijele tvrtke ovisi o ostvarenju te vizije.
Ovoga je tjedna novi neuspjeh doživjela i njegova kompanija SpaceX, čija je već četvrta raketa Starship u srijedu eksplodirala tijekom rutinskog testiranja.
Starship bi trebao pomoći NASA-i da ostvari svoj cilj i vrati američke astronaute na Mjesec do 2027. godine, za što američka svemirska agencija plaća SpaceX-u oko četiri milijarde dolara. Iako je SpaceX tvrdio da su prethodna tri lansiranja bila uspješna u testiranju određenih elemenata, sva su završila kvarovima tijekom leta.
Ova, kao i ostale Muskove tvrtke, suočava se s posljedicama njegovog ulaska u politiku, odnosno približavanja predsjedniku Donaldu Trumpu.
Nakon nekoliko mjeseci provedenih na poziciji glavnog savjetnika u Bijeloj kući i na čelu Odjela za učinkovitost vlade, sada se povlači iz punog radnog angažmana kako bi ponovno usmjerio svoju pažnju na vlastite kompanije.
Pročitajte još:
Sukob dvojice dojučerašnjih savjetnika mogao bi imati velike financijske posljedice za Elona Muska. Ako se ostvare Trumpove prijetnje o ukidanju brojnih subvencija za njegove tvrtke, bit će ugroženi i ugovori između američke vlade i SpaceX-a, teški oko 22 milijarde dolara.
Među njima je i ugovor od pet milijardi za kapsulu Dragon, jedinu opciju koju NASA ima za slanje i vraćanje astronauta na misije na Međunarodnoj svemirskoj stanici (ISS), kao i razni, 15 milijardi dolara vrijedni ugovori za rakete Falcon 9 kojima se u svemir lansiraju razne vrste tereta, poput američkih vojnih satelita.