HŽ Putnički prijevoz najavio je da će u utorak pustiti u promet prvi eletkrobaterijski vlak na hrvatske pruge, koji je proizveden u sklopu projekta “Primjena zelenih tehnologija u željezničkom putničkom prijevozu”, a ukupna vrijednost projekta iznosi 17,1 milijuna eura.
Taj projekt financira se iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO) 2021. 2026, a u sklopu njega proizveden je baterijski vlak te šest punionica. Vlak će voziti na relaciji Zagreb – Bjelovar – Zagreb.
Elektrobaterijski vlak ima 157 sjedećih i 158 stajaćih mjesta. Opremljen je s tri para dvokrilnih vrata, rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima, prostorom za bicikle, audio-vizualnim sustavom za informiranje putnika te videonadzorom.
Radi se o trodijelnom vlaku duljine 60 metara. Vlak je opremljen s troja vrata sa svake strane, rampama za ulazak osoba u invalidskim kolicima, prostorom za bicikle i toaletom prilagođenim ulasku osoba u invalidskim kolicima, a kompletan putnički prostor je pod videonadzorom, navedeno je u službenim stranicama ove tvrtke.
U vlaku su postavljeni i monitori za prikaz videosadržaja te je opremljen modernim informacijskim sustavom.
Putnicima će u vlaku biti omogućen besplatan pristup internetu. Na elektrificiranom dijelu mreže postiže maksimalnu brzinu od 160 kilometara na sat, a na neelektrificiranom od 120 km.
Pročitajte još:
Nabavom baterijskih vlakova, ističu iz HŽ-a Putnički prijevoz, omogućuje se organizacija željezničkoga putničkog prijevoza na neelektrificiranim prugama na ekološki prihvatljiv način suvremenim vlakovima, koji za svoj pogon koriste električnu energiju.
Na prvoj vožnji elektrobaterijskog vlaka bit će potpredsjednik Vlade RH i ministar prometa Oleg Butković, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić i predsjednik Uprave KONČAR Elektroindustrije Gordan Kolak sa suradnicima.
HŽ PUTNIČKI PRIJEVOZ d.o.o.
Strojarska cesta 11, 10000, Zagreb, Hrvatska
121.403.789,33 (2023.)
1.607 (2023.)
Jedan odgovor
Svakako je važan korak prema održivijem i modernijem željezničkom sustavu