Zagreb se posljednjih godina može pohvaliti velikim brojem muzeja, uključujući i one s prilično “nemuzejskim“ sadržajima. Jedan od takvih svakako je Muzej selfija i uspomena čije pažljivo osmišljene, interaktivne sobe pružaju idealnu priliku za snimanje otkačenih, originalnih fotografija, upravo savršenih za objavljivanje na sveprisutnim društvenim mrežama. Osim Zagreba, Muzej selfija i uspomena ima i Dubrovnik, a više o njima otkrila nam je osnivačica Dea Dragičević.
Za početak, kako je došlo do toga da Zagreb dobije Muzej selfija i uspomena? Ako se ne varam, riječ je o franšizi koja je izvorno nastala u Poljskoj?
Tako je, franšiza je izvorno pokrenuta u Poljskoj, ali mi smo željeli otvoriti nešto što dosad nije viđeno u Zagrebu. Dugo smo razmišljali i kroz putovanja skupljali ideje te zaključili da bi bilo najbolje otvoriti muzej koji bi bio spoj zabave, kreativnosti i nekih novih trendova kao što su društvene mreže. Tako se rodila ideja o Muzeju selfija i uspomena. S jedne strane imamo zabavni sadržaj za mlade, no tu je i edukativni dio zahvaljujući kojem naši posjetitelji kroz zabavu mogu nešto i naučiti.
Koliko imate interaktivnih soba za fotografiranje i koje su najpopularnije?
U Zagrebu imamo 18 interaktivnih soba, odnosno postavki. Neke od njih su odvojene kao zasebni prostori pa ih zovemo sobama, dok su ostalo postavke. Kada bih trebala izabrati najpopularnije, to bi svakako bila obrnuta soba koja je posebno popularna među turistima, gdje na fotografiji izgledate kao da visite s plafona. Tinejdžerima je najzanimljiviji rozi zatvor, a treća bi bila zlatna kada u kojoj ležite dok po vama pada novac. Te su sobe ujedno i najfotogeničnije.

Tko su najčešći posjetitelji, jesu li to obitelji s djecom, turisti ili netko treći? Koliko iznosi cijena ulaznice?
Naši posjetitelji su stvarno različiti, od obitelji s djecom preko mladih koji traže zabavan sadržaj za društvene mreže do turista koji ni ne znaju što mogu očekivati, a žele neko drugačije iskustvo. Cijena ulaznice za odrasle iznosi osam eura, za studente šest, a uveli smo i obiteljsku ulaznicu. Ona je namijenjena familijama s dvoje ili više djece, a košta 25 eura. Za mlađe od pet godina ulaz je besplatan.
Organizirate i različite evente kao što su, primjerice, proslave rođendana. Uz to, kakve još usluge imate u ponudi?
Osim rođendana, koji su nam trenutno najčešći eventi, organiziramo team buildinge, momačke i djevojačke, ali naš se muzej dosta koristi i za privatne proslave ili snimanja editorijala i reklama. Prostor je prilično raznolik, uz puno šarenila, što ga čini idealnom pozadinom za kampanje. U posljednje vrijeme često iznajmljujemo naše prostorije za snimanja.
A ovaj edukativni dio?
Neke od postavki smo prilagodili za škole jer nam dolazi jako puno grupa učenika. Tako imamo Tržnicu Dolac, Gričku vješticu, Šumu Striborovu Ivane Brlić Mažuranić, padobran Fausta Vrančića i kuglu Nikole Tesle uz koje stoje i objašnjenja što i koga predstavljaju te postavke. Učenici na taj način mogu napraviti interesantnu fotografiju nečega o čemu su učili u školi, čime dobivaju ne samo uspomenu, već i edukaciju.

U travnju ove godine imali ste i suradnju s proizvođačima veganskih proizvoda NUTKO. Kako je došlo do suradnje s njima i pripremate li ponovno nešto slično?
Svakako se trudimo što češće povezati s brendovima koji dijele slične vrijednosti. Cilj nam je promovirati kreativnost, inovacije i, nazovimo ga tako, pozitivan stil života. Suradnja s NUTKO-m je došla nekako prirodno jer dosta djece, kao i odraslih, voli slatko, a oni rade namaz od lješnjaka i kakaa. To je pobudilo veliki interes i suradnja je prošla jako dobro. Također, na međunarodni dan pčela dijelili smo limunade s medom, a općenito se trudimo jednom mjesečno dogovoriti neku suradnju kojom promoviramo i sebe i naše partnere kroz, primjerice, nagradne igre.
Muzej selfija i uspomena postoji i u Dubrovniku. Koje bi bile razlike između njega i ovog zagrebačkog?
S obzirom da se razlikuju same prostorije u kojima su smješteni muzeji tako su i same postavke prilagođene prostoru. U Zagrebu imamo više tematske instalacije kao što su već spomenuti edukativni i zabavni sadržaji. U Dubrovniku je ipak veći naglasak na turiste pa su motivi više vezani uz more, sam grad i njegovu povijest. Također, kako je tamo snimana serija “Igra prijestolja“ imamo sobe povezane i s tim. Općenito bih rekla da u Dubrovniku dominiraju ljetni motivi, dok je Zagreb podijeljen na zabavni i edukacijski dio. Oba muzeja nude interaktivnu zabavu i posebna iskustva.
S obzirom da su selfiji jedan od simbola modernog doba, zanima me koliku ulogu u Vašem poslovanju imaju društvene mreže, koliko pažnje posvećujete tim kanalima promocije?
Pošto se danas više-manje sve vrti oko društvenih mreža, tako su one i nama ključan dio poslovanja. Posjetitelji na njima dijele svoje fotografije i iskustva, a preko njih organiziramo i nagradne igre te širimo našu zajednicu. Aktivno vodimo profile na Instragramu, Facebooku i TikToku, redovito kreiramo neki sadržaj, čime potičemo posjetitelje na interakciju i širimo naš doseg. Turisti kada dođu u Zagreb za nas najčešće saznaju putem Instagrama i drugih društvenih mreža. Muzeju poput našega se stvarno isplati ulagati u društvene mreže. Imali smo dosta suradnji i s influenserima koje mlađa publika prati, primjerice, s obitelji Vanjorek (obitelj poznata po stvaranju sadržaja na društvenim mrežama, op.a.) koji su organizirali meetup u našem muzeju. Posjetitelji su dobili priliku razgovarati i fotografirati se s njima, a imali smo i posebnu promotivnu cijenu ulaznica.
Pročitajte još:
Završno, koji su planovi za dalje?
Stalno unapređujemo postojeće sadržaje, dodajemo nove sobe i rekvizite te širimo našu ponudu. Želimo da Muzej selfija i uspomena ostane mjesto koje iznenađuje, inspirira i pruža jedinstveno iskustvo svim posjetiteljima. Da netko tko nas je posjetio prošle godine kada se vrati vidi neke nove sobe.
3 Odgovora
Baš su se uhvatili tih čudnih muzeja u Zagrebu, neka nam daju nešto drugo
Bravo.
Baš fora, vrijedi otići i pogledati!!