Morske luke u Hrvatskoj u trećem kvartalu imale 1,1 posto manje putnika

Luka Split, Foto: Wikimedia Commons

U hrvatskim morskim lukama u trećem tromjesečju ukrcano je i iskrcano 18,2 milijuna putnika, otkrivaju u srijedu objavljeni podaci Državnog zavoda za statistiku. U usporedbi s istim razdobljem lani u pitanju je pad od 1,1 posto.

U trećem kvartalu na trajektima i putničkim brodovima prevezena su 17,4 milijuna putnika, što je za 1,5 posto manje na godišnjoj razini.

Pad broja prevezenih putnika zabilježen je i u unutarnjem prometu. U usporedbi s istim tromjesečjem prošle godine na brodove se ukrcalo i iskrcalo 0,6 posto više osobnih vozila i 1,2 posto više autobusa.

Od ukupnog broja putnika u morskim lukama 735.000 iskrcano je s kruzera koji su, među ostalim, obišli luke Dubrovnik, Split, Zadar, Korčulu i Šibenik. U toj je kategoriji riječ o porastu na godišnjoj razini, i to za 8,3 posto.

Ukupan promet robe u referentnom je periodu iznosio 5,6 milijuna tona čime je pao za 4,4 posto. Glavni razlog je, prema DZS-u, manji promet tekućeg tereta za četiri posto i prometa suhe rasute robe za 3,5 posto, dok je promet robe u kontejnerima, promatrano u tonama, porastao za 22,1 posto.

Od pet luka koje ostvaruju 92 posto ukupnog prometa robe, na godišnjoj je razini zamjetan pad u lukama Omišalj za 13,4, Ploče za 16,6 i Split za osam posto.

DZS je ovoga tjedna objavio i podatke o prometu u zračnim lukama kroz koje je u rujnu prošlo ukupno 1,8 milijuna putnika ili 6,1 posto više nego u istom mjesecu prošle godine.

Najviše putnika, njih 533.000, registrirano je u zračnoj luci Split. Zahvaljujući tome je u plusu od 4,7 posto na godišnjoj razini, a porast broja putnika od 11,3 posto zabilježen je i u zračnoj luci Zagreb koja je na drugom mjestu sa 466.000.

Za razliku od putnika, pad prometa tereta u zračnim lukama nastavljen je i u rujnu i to od 27,6 posto u usporedbi s godinu dana ranije, s ukupnih 825 tona.

I na razini prvih devet mjeseci zračne luke su ostvarile ukupni rast broja putnika od 6,5 posto, na 11,8 milijuna, dok je tereta bilo 13 posto manje, nešto više od 7.000 tona.

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari