MMF: Prijelaz na električna vozila imat će dalekosežne posljedice

Freepik.com
Električni automobili, Foto: Freepik.com

Globalna tranzicija prema električnim vozilima imat će “dalekosežne” učinke na ulaganja, proizvodnju, međunarodnu trgovinu i zapošljavanje, rekao je Međunarodni monetarni fond (MMF) u utorak u sklopu ažuriranja prognoza globalnog gospodarskog rasta.

Analiza je uključena u najnoviji MMF-ov izvještaj o svjetskom gospodarstvu, koji je objavljen dok se kreatori politika sastaju na godišnjim sastancima MMF-a i Svjetske banke ovog tjedna kako bi raspravljali o naporima za poticanje globalnog rasta, suočavanje s dužničkim problemima i financiranje prijelaza na zelenu energiju.

“Sve veće prihvaćanje električnih vozila predstavlja temeljnu transformaciju globalne automobilske industrije. To će imati dalekosežne posljedice”, izvjestio je MMF. Primijetili su i da se globalna automobilska industrija ističe visokim plaćama, velikim profitom, velikim izvoznim tržištima i korištenjem visokog stupnja tehnologije.

Ubrzanje prema električnim vozilima promijenilo bi taj krajolik, osobito ako Kina zadrži svoju trenutnu prednost u proizvodnji i izvozu u odnosu na američke i europske konkurente. Prema realnim scenarijima prodora na tržište električnih vozila, europski BDP bi se smanjio za oko 0,3 posto u srednjem roku, rekao je MMF.

U tim scenarijima, zaposlenost opada u automobilskom sektoru, a radna snaga postupno se preraspoređuje u manje kapitalno intenzivne sektore (s nižom dodanom vrijednošću po radniku)”, navedeno je u izvješću MMF-a.

Prelazak na električna vozila ubrzao se posljednjih godina i smatra se ključnim načinom pomoći zemljama u postizanju klimatskih ciljeva, prenosi Reuters. Godine 2022. promet je uzrokovao 36 posto emisija stakleničkih plinova u SAD-u, 21 posto u Europskoj uniji i osam posto u Kini, objavio je MMF.

Sve veće prihvaćanje električnih vozila podržano je ciljem EU o smanjenju emisija iz automobila za 50 posto za razdoblje 2030. – 2035. u odnosu na razine iz 2021., dok je vlada SAD-a osigurala subvencije za električna vozila i stanice za punjenje.

I SAD i EU uveli su carine na električna vozila kineske proizvodnje kako bi se suprotstavili, kako kažu, nepravednim subvencijama iz Pekinga kineskim proizvođačima.

Američka administracija uvela je carinu od 100 posto na kineska električna vozila, dok su ranije ovog mjeseca države članice EU tijesno podržale uvozne carine na kineska električna vozila do 45 posto.

Kineski proizvođači električnih vozila do sada su svojim vozilima davali cijene ispod svojih suparnika, što je ključna prednost s obzirom na to da su električna vozila trenutno skuplja od benzinskih alternativa, a potražnja za električnim vozilima na globalnoj razini slabi.

Francuska vlada priopćila je ranije ovog mjeseca da će smanjiti potporu kupcima električnih vozila, pridruživši se Njemačkoj, koja je ukinula svoj program subvencioniranja krajem prošle godine.

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari