Po posljednjim podacima o prodaji vozila iz prvih pet mjeseci ove godine, čini se da se kineski brendovi uspijevaju etablirati na hrvatskom tržištu, iako je udio prodaje baterijskih električnih vozila još uvijek među manjima u Europi.
Po podacima agencije za istraživanje tržišta Promocija Plus u Hrvatskoj je u prvih pet mjeseci ove godine prodano 32.478 novih putničkih vozila, što je 6,2 posto više nego u istom razdoblju prošle godine, dok je samo u svibnju prodano 8.531 novo vozilo, što predstavlja godišnji rast od 3 posto.
Pritom su hibridna vozila – segment u kojeg spadaju i plug-in hibridi (PHEV) i sve druge vrste hibrida – ostvarila udio od 37,2 posto, dok su baterijska električna vozila (BEV) imala vrlo skroman rezultat od tek 1,1 posto tržišta. Vozila s motorima na unutarnje izgaranje, benzinci i dizeli, još uvijek čine lavovski dio prodaje, ili 59,7 posto ukupnog tržišta.
Osim standardno popularnih marki prisutnih na hrvatskom tržištu, poput Škode, Volkswagena, Renaulta, Suzukija i Dacije, u posljednje vrijeme prisutni su i kineski brendovi, koji se gotovo isključivo bave stalno rastućim električnim i hibridnim segmentom.
Po podacima europske krovne udruge automobilske industrije ACEA, u razdoblju od siječnja do travnja u Hrvatskoj prodano ukupno 9,404 električnih i hibridnih vozila, što je rast od 34,9 posto u odnosu na prva četiri mjeseca 2024. U ukupnoj prodaji vozila svih varijanti takvih pogona (BEV+PHEV+HEV) ove godine je njihov udio bio 38,8 posto, u odnosu na 30,7 posto u istom periodu prošle godine.
Među njima se ističe MG, trenutno najpopularniji kineski brend u Europi, koji je stigao u Hrvatsku početkom ljeta 2022. godine, i koji je po podacima Promocije Plus prodao 103 nova vozila u svibnju.
“Tijekom 2024. godine bilježimo kontinuiran rast prodaje, a MG je trenutno najprodavaniji kineski automobilski brend u Hrvatskoj. Rezultati su u skladu s našim očekivanjima, a dodatno nas veseli pozitivan odjek kod kupaca i sve veća prisutnost vozila u svakodnevnoj vožnji, od gradova do obiteljskih putovanja,” rekli su za Financije.hr iz MG Motor Hrvatska.
Iz MG-ja su potvrdili da su među hrvatskim kupcima popularni hibridni modeli. Tradicionalno se smatra da baterijska električna vozila (BEV) slabo prolaze u Hrvatskoj zbog još uvijek nedovoljno razvijene mreže punionica, što dokazuje i njihov doista skroman udio u prodaji od tek 1,1 posto.
“Što se tiče popularnosti modela, najviše interesa bilježi MG ZS Classic – kompaktan SUV koji nudi prepoznatljiv stil, udobnost i pristupačnost. Od studenoga prošle godine na tržištu je dostupan i ZS Hybrid+, čiji hibridni pogon i izbalansirana potrošnja osvajaju sve veći broj vozača koji traže ekonomičnu vožnju bez kompromisa. Veliku popularnost uživa i prostrani SUV MG HS, dok se među električnim modelima posebno ističe MG4 EV – moderan, sportski hatchback koji nudi izvanredno iskustvo električne vožnje,” objasnili su iz MG Motor Hrvatske.
Pročitajte još:
MG-ju je za petama novopridošli BYD, koji je krajem travnja u Zagrebu otvorio svoj prvi salon u Hrvatskoj. U svibnju – prvom punom mjesecu prodaje – BYD je vec prodao 41 automobil, što znači da bi se u dogledno vrijeme mogao vrlo brzo približiti MG-ju.
“Dolazak novih proizvođača poput BYD-a doživljavamo kao potvrdu da elektrifikacija automobilske industrije u Hrvatskoj ide u dobrom smjeru. MG se pritom izdvaja kroz svoju britansku baštinu, europski razvoj i dizajn (MG dizajnerski centar i R&D nalaze se u UK i EU), kao i odličan omjer vrijednosti za novac,” poručili su iz MG Motor Hrvatska.
2 Odgovora
Da, ljudi se boje preci samo na elektricna vozila s obzirom na poteskoce punjenja
Super, baš mi je drago