Hrvatski kišobran d.o.o. svakako spada među najposebnije tvrtke koje smo imali prilike predstaviti na našim stranicama. Više od pedeset posto prihoda od prodaje svojih proizvoda ostvaruju na zapadnim tržištima, njihovim se kišobranima koriste i na Formuli 1 ili slavnom teniskom turniru Roland Garros, a izuzetno važan segment im je i društveno odgovorno poslovanje u sklopu kojeg zapošljavaju osobe s invaliditetom i bave se humanitarnim radom.
“Tvrtka posluje od 1990., s tim da se kišobranima bavimo od 2010. godine. Trenutno imamo 70 zaposlenih, od čega devet osoba s invaliditetom. Glavni fokus nam je na kišobranima, no proizvodimo i kabanice te se bavimo i distribucijom nekih drugih proizvoda”, uvodi nas u priču CEO Hrvatskog kišobrana, Marin Rogić.
Od spomenutih zapadnih tržišta, najviše su fokusirani na Švicarsku, Njemačku, Austriju, Francusku i Italiju. Više od 50 posto prihoda od svojih proizvoda ostvaruju na stranom tržištu, gdje vide i najveću mogućnost za daljnji rast. Važnu ulogu u njihovom izlasku na ta tržišta imali su inozemni sajmovi na kojima su sudjelovali.
“Strani sajmovi su nam puno pomogli. Na njima se predstavljamo kao Hrvatski kišobran (Croatian Umbrella) jer mislimo kako je dobro komunicirati da smo firma iz Hrvatske s obzirom da je brending naše zemlje pozitivan – kada ljudi čuju riječ Hrvatska, pomisle na Luku Modrića, nogometnu reprezentaciju ili naše more”, pojašnjava Rogić.
Surađuju i s brojnim poznatim brendovima, a naš sugovornik otkrio nam je i kako izgledaju takve suradnje.
“Rad s poznatim brendovima ne dolazi preko noći, svi su oni prilično zauzeti i ponekad je gotovo nemoguće doći u kontakt, a kamoli ostvariti suradnju. Zato je potrebna upornost, ali i pouzdanost. Poznati brendovi zahtijevaju od vas izuzetnu kvalitetu, društveno odgovorno poslovanje, što je ono do čega i mi držimo. Nametnuli smo se tako da smo se predstavljali na sajmovima, nudili naše vizit-karte, a kada bi dogovorili suradnju često smo i mijenjali ono što nismo dobro napravili”.
Godišnje proizvode 250.000 kišobrana, no Rogić ističe kako su postavili temelje za rast proizvodnje te planiraju povećati taj broj na 300 do 400 tisuća proizvedenih kišobrana. Osmislili su i zanimljiv projekt “Moja mala tvornica” koja omogućuje svakom da napravi kišobran po vlastitim željama, pri čemu surađuju i s brojnim dizajnerima.
“U sklopu tog projekta svatko može doći i uz pomoć konfiguratora sam sebi napraviti jedinstveni kišobran. Kao daljnji razvoj i nadogradnju tog projekta, pokrenuli smo „Moju malu tvornicu“ koja omogućava svakome tko želi biti dizajner kišobrana, da to i postane. Kada završe dizajnerski kišobran, postave ga na stranice “Moje male tvornice” i dobivaju proviziju od svakog prodanog primjerka. Osim provizije, tu je još jedan benefit za te, često anonimne, ponekad i maloljetne dizajnere, a to je mogućnost da predstave sebe i svoje radove. Uvijek se nadamo da će ih primijetiti i neki drugi proizvođači te ih angažirati u svojim projektima”, otkrio nam je Rogić.
Da će društveno odgovorno poslovanje biti jedan od ključnih elemenata njihove tvrtke, bilo je jasno od samog početka kada su njihove kišobrane izrađivali zatvorenici u kaznionici Lipovica, gdje su imali svoj prvi proizvodni pogon.
“Po meni je to bio jedan od najvećih dosega društveno odgovornog poslovanja. Angažirali smo 20 kažnjenika od kojih mnogi nikada prije nisu radili nikakav pošteni posao. U sklopu programa rehabilitacije instalirali smo strojeve i zajedno s njima počinjali proizvodnju kišobrana. Susreli smo se sa stvarno genijalnim idejama i velikom kreativnošću tih ljudi. Pružili smo im šansu, a oni nama zahvalnost što mogu raditi. U pitanju je bila zadnja faza služenja njihove kazne i na taj način su razvijali neke radne navike koje su im pomogle da se uključe u normalan život kada izađu na slobodu. Taj je projekt bio izvanredan i žao mi je što je ipak zbog rasta potražnje i obima posla postao neodrživ i što možda nismo više razvili taj sistem suradnje s kaznionicama pa da se i druga poduzeća uključe na sličan način”.
Pročitajte još:
- Vlasnica brenda Shesna voli održivu modu, ali podsjeća: Prvi ruksaci nastajali su danima i raspadali se sličnim tempom
- Hrvatski health tech – od doktora i wellbeinga u vašem mobitelu do uređaja koji njeguje uz pomoć hibridne plazme
- Irena Stanić, direktorica tvrtke Intertekstil Stanić: Intertekstil je danas hrvatski brend
Planovi Hrvatskog kišobrana također su ambiciozni ali i dalje – društveno odgovorni.
“Gradimo novi proizvodni pogon veličine 1.200 kvadratnih metara. Općenito, planovi su nam uvijek se zadržati u okviru naših vrijednosti, kao i nastaviti zapošljavati osobe s invaliditetom uz poseban naglasak na one s većim zdravstvenim problemima. Ponosni smo što smo u naš tim uspjeli integrirati osobu s Aspergerovim sindromom, kao i one s nizom drugih stanja invaliditeta, što fizičkih, što mentalnih. Te osobe su promijenile smjer čitave tvrtke, često se radi o vrlo neiskvarenim ljudima koji svemu pristupaju sa srcem”, ističe Marin Rogić.
18 Odgovora
Samo naprijed
Najbolji!
Jako lijepa inicijativa
Slazem se.
Imam njihov kišobran, super su mi :)))
Odlična ideja.
Neka samo tako nastave i šire svoje poslovanje
Alibaba ima sve!
Samo tako nastavite!
Idemo jako
Super proizvodi
Kvalitetni su i jako lijepi..
Pre dobro
Bravo, za svaku pohvalu
Vrijedi svakog hrvatskog eura. Hrvatski kišobran.
Predivni su, svaka cast!
Super
Vrlo inovativno