Danska brodarska grupa A.P. Moller-Maersk u četvrtak je izvijestila o operativnoj dobiti za drugo tromjesečje koja je nadmašila očekivanja zbog čega je povisila i svoju prognozu za čitavu godinu.
“Unatoč volatilnosti tržišta i povijesnoj neizvjesnosti u globalnoj trgovini, potražnja je ostala otporna, a mi smo nastavili brzo i fleksibilno odgovarati”, komentirao je izvršni direktor Vincent Clerc.
Maersk sada očekuje temeljnu dobit prije kamata, poreza, amortizacije i deprecijacije (EBITDA) za ovu godinu u rasponu od osam do 9,5 milijardi dolara, u usporedbi s prethodnim smjernicama od šest do devet milijardi.
Iz tvrtke su naveli da je EBITDA u drugom tromjesečju porasla za sedam posto na godišnjoj razini, na 2,3 milijarde dolara, u usporedbi s 1,98 milijardi dolara koliko su očekivali analitičari.
U istom razdoblju lani, piše Reuters, spomenuta je dobit iznosila 2,14 milijardi dolara.
Prihodi su na godišnjoj razini bili u plusu tri posto, čime su između travnja i lipnja dosegnuli 13,1 milijardu dolara, dok je anketa među analitičarima, koju je provela kompanija, prognozirala 12,61 milijardu.
Rezultati dolaze dok se brodarska industrija priprema za novo turbulentno razdoblje koje je dobrim dijelom izazvao američki predsjednik Donald Trump, uvođenjem viših carinskih stope za desetke trgovinskih partnera.
“Trenutačno je skoro nemoguće vidjeti koje su promjene nastale zbog carina, a koje zbog nekih drugih faktora. Prije dva tjedna je sav kontejnerski uvoz u SAD pao za 65 posto, što je ogroman pad. Dakle, tu govorimo o novim narudžbama tereta koje su se smanjile zbog nesigurnosti oko carina. To se još ništa nije odrazilo na Europu jer Europa s Kinom i Dalekim istokom posluje jednako kao i prije, čak i više”, rekao je Ivić Vodopija, direktor Maerska za zemlje istočne Europe za Financije.hr, u razgovoru vođenom u travnju.
Maersk je nedugo prije toga postigao i dogovor o kupnji željezničke tvrtke Panama Canal Railway Company s kanadskim željezničkim holdingom Canadian Pacific Kansas Cityjem i američkom multinacionalnom grupacijom Lanco Group.
Panama Canal Railway Company osnovali su Canadian Pacific i Lanco Group te pruža usluge željezničkog prijevoza tereta i putnika duž Panamskog kanala. Tvrtka je lani ostvarila prihod od 71,13 milijuna eura.
Pročitajte još:
Trenutačno prevozi oko 500.000 kontejnera godišnje, ali iz Maerska su najavili kako to žele povećati na dva milijuna. Željeznicom dnevno prolazi oko 10 vlakova u svakom smjeru, noseći u prosjeku 100 kontejnera, a kapacitet željeznice su 32 vlaka dnevno, prema Port Economics, Management, and Policy.
Također, Maersk ulaže i 380 milijuna eura u izgradnju novog terminala u Luci Rijeka. Planirani kapacitet po završetku radova bit će oko 650.000 kontejnera godišnje.
2 Odgovora
Ma za njih nema brige.
Ne brinem se za njih…