Maersk nadmašio očekivanja u trećem kvartalu, iako pad cijena prijevoza prijeti cijelom sektoru

Ilustracija: Georg Wietschorke / Pixabay

Globalna brodarska kompanija Maersk u četvrtak je izvijestila o rezultatima poslovanja u trećem kvartalu godine koji su bili iznad očekivanja analitičara – ali je i upozorila da će pad nknada za kontejnerski prijevoz izgledno dovesti do gubitaka u poslovanju u zadnjem kvartalu godine.

Danski Maersk, jedna od najvećih kompanija za kontejnerski prijevoz na svijetu, gleda se kao barometar za globalnu trgovinu, i kaže da je potražnja za kontejnerima trenutno velika, posebice kad se radi o izvozu robe iz Kine, usprkos svim trvenjima i carinskim okršajima Pekinga i Washingtona.

Međutim, iz kompanije kažu da postoji zabrinutost zbog pretjerane ponude na brodarskom tržištu, što bi moglo sniziti profitabilnost. 

“Unatoč svim pričama o de-globalizaciji, to zasad ne događa. Veliko pitanje je što će se događati u sljedeće tri godine u brodarstvu. Sada imamo velike knjige narudžbi, a na tržištu je ogromna neizvjesnost,” rekao je novinarima predsjednik uprave Maerska Vincent Clerc, u izjavi u kojoj je odbacio bojazan od nekog velikog zaokreta u svjetskoj trgovini.

Nakon objave rezultata dionice Maerska su u četvrtak prijepodne pale za 4 posto. 

Maersk je sada podigao donju granicu svoje prognoze dobiti za 2025. godinu, pa tako sada očekuje da će osnovna zarada prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) biti između 9,0 i 9,5 milijardi dolara, u odnosu na ranije smjernice koje su predviđale raspon od 8,0-9,5 milijardi.

Globalna potražnja za kontejnerskim prijevozom je u trećem tromjesečju porasla oko 3-5 posto na godišnjoj razini, rekli su iz Maerska, a za cijelu godinu iz kompanije sada očekuju rast od 4,0 posto u 2025., u odnosu na raniju prognozu rasta svjetskog tržišta od 2,0-4,0 posto iz kolovoza.

Isporuke su rasle u Europi, Africi, Latinskoj Americi i zapadnoj i središnjoj Aziji, dok se volumen prijevoza u Sjevernu Ameriku smanjio – posebice kad se radi o pošiljkama iz Kine za SAD.

Clerc je bio vrlo suzdržan oko projekcija za četvrto tromjesečje, rekavši da bi dolazak većeg broja novih brodova za kontejnerski prijevoz na tržište moglo dodatno sniziti cijene teretnog prijevoza, koje su još u trećem kvartalu pale ispod razine isplativosti za Maersk.

“To nema nikakve veze s potražnjom, ili s našom relativnom konkurentnošću,” rekao je Clerc, dodavši da tržište oceanskog kontejnerskog transporta još uvijek raste.

U trećem kvartalu godine zarada prije poreza (EBITDA) pala je za 44 posto na godišnjoj razini, na 2,69 milijarde dolara, što je ipak bilo iznad procjene analitičara od 2,58 milijardi dolara. Istovremeno su prihodi pali za 10 posto, na 14,2 milijardi dolara, što je također bilo više od više očekivanih 13.8 milijardi.

U tom globalnom rastu kontejnerskog prometa komadić bi mogla zaraditi i Hrvatska kroz u rujnu otvoren novi kontejnerski terminal Rijeka Gateway – zajedničkoj investiciji teškoj 380 milijuna eura Maerskove podružnice APM Terminals i naše ENNA Grupe.

Rijeka je sjajno pozicionirana za kontejnerski prijevoz jer joj oslanjanje na prometnu mrežu prema srednjoj Europi omogućava da je do tih zemalja transporta robe mnogo brži u odnosu na luke u sjevernoj Europi.

“Ponosni smo na naših 250 zaposlenika, a uskoro ćemo ih imati 300. U ovoj operativnoj fazi moramo pokazati da sve ono što smo izgradili, od infrastrukture do tima, može svakodnevno funkcionirati na najvišoj razini operativne izvrsnosti kakvu očekuju naši kupci,” rekao je tada Peter Corfitsen, direktor kompanije Rijeke Gateway.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari