Ljetovanje u Hrvatskoj planira 74 posto domaćih turista

Ljetovanje, Foto: Mastercard Promo

Unatoč višim troškovima, ljetovanje u Hrvatskoj sve je češći odabir domaćih turista pa tako 74 posto građana planira godišnji odmor provesti unutar zemlje, što je porast od četiri postotna poena u odnosu na prošlu godinu.

Pokazalo je to najnovije istraživanje MasterIndex koje je za Mastercard provela agencija Improve u travnju ove godine na više od 1.000 korisnika bankarskih usluga od 18 do 55 godina.

Ispitanici prosječno namjeravaju za ljetovanje izdvojiti 1.246 eura, čak 163 eura više nego lani.

Ljetni odmor u Hrvatskoj u prosjeku će trajati 9,6 dana, što je gotovo identično kao prošle godine.

Kraća putovanja do sedam dana planira 56 posto građana, najčešće starih do 29 godina. S druge strane, 32 posto ispitanika planira odmor u trajanju između osam i 14 dana, što je tipično za građane starije od 40 godina.

Najduže, navode autori istraživanja, ostaju oni koji ljetuju u vlastitoj vikendici ili kod prijatelja, a takvi odmori traju u prosjeku 14 dana.

Generalno gledano, 92 posto ispitanika planira barem jedno putovanje tijekom godine.

Ljetovanje, Foto: Mastercard Promo

Uz putovanja unutar zemlje, bilježi se i porast interesa za odlaske u susjedne zemlje regije, koje planira 30 posto građana.

Dodatno, 28 posto ispitanika razmatra putovanje unutar Europe, dok šest posto planira otići i na drugi kontinent. Ovaj trend prati i šira europska kretanja u 2025. godini, gdje putovanja sve više potiče želja za autentičnim iskustvima – upoznavanjem različitih kultura, uživanjem u lokalnoj gastronomiji te osobnim razvojem.

Privatni smještaj ostaje najpopularniji izbor kod 52 posto građana, dok 32 posto ispitanika planira ljetovati u vlastitoj vikendici ili kod prijatelja. Zanimljiv je porast interesa za hotele – 22 posto ispitanika ove godine planira odsjesti u takvom smještaju, što je pet postotnih poena više nego lani.

Hotelski smještaj češće biraju građani s višim prihodima, kao i oni iz Sjeverne Hrvatske i Dalmacije.

Oni koji odabiru hotele spremni su i više potrošiti – čak 45 posto ih planira izdvojiti preko 1.500 eura, osobito ako je riječ o smještaju viših kategorija.

Ipak, znatna većina građana koji planiraju boraviti u plaćenom smještaju (68%) odlučuje se za smještaj prosječnog standarda s dvije ili tri zvjezdice, prateći time i srednji raspon cijena. Gosti u takvom smještaju prosječno troše 1.105 eura za svoj planirani odmor, dok prosječna planirana potrošnja onih koji biraju luksuzni smještaj s četiri i pet zvjezdica doseže 1.823 eura.

Prilikom odabira destinacije, građani najviše cijene dobar omjer cijene i kvalitete (64 posto) te prihvatljivu cijenu smještaja (63 posto). Porasla je i važnost izbjegavanja gužvi – mirnija mjesta i otoci postaju sve privlačniji za 45 posto ispitanika, što je četiri posto više nego prošle godine.

Sljedeći važni faktori su dobra prometna povezanost (34 posto), povoljni klimatski uvjeti (29 posto) te dobra gastronomska ponuda (24 posto). Cijena prijevoza bitna je za 21 posto ispitanika.

2 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari