Od BYD-a, kineskog diva u proizvodnji električnih automobila, do startupa Nio, najnovija izvješća za kolovoz pokazuju da se potražnja za električnim vozilima oporavila nakon pada tijekom ljeta zbog rata cijenama. BYD je objavio da je u kolovozu isporučio 371.501 vozila, što je gotovo za 22 posto više nego prije godinu dana. Istodobno, Nio, Leapmotor i Xpeng postavili su nove rekorde isporuka nakon što su lansirali modele s pristupačnim cijenama.
Nio, koji je u kolovozu predstavio novi model, postavio je rekord s 31.305 isporuka u istom mjesecu, premašivši raspon od 20.000 koji je zabilježen četiri mjeseca zaredom, s blagim padom u srpnju. Do rasta u kolovozu velikim je dijelom došlo zbog podbrenda Onvo, koji je tada ostvario 16.434 isporuke, što je znatno više u odnosu na samo 5.976 isporuka u srpnju. To je ujedno bio i prvi mjesec u kojem je Onvo ostvario peteroznamenkasti broj isporuka.
Pod brendom Onvo, startup za električna vozila lansirao je novi SUV model, L90, čija je isporuka u varijanti sa šest sjedala započela 1. kolovoza. Isporuke verzije sa sedam sjedala planirane su za kraj rujna. Dionice Nia također su porasle nakon lansiranja SUV-a istoimene marke, ES8 – čija je početna cijena 37.190 eura.
Slično tome, Leapmotor je postavio rekord s 57.066 isporuka u kolovozu prodajom svog novog modela B01, koji je lansiran 24. srpnja. To je povećanje od 88 posto u odnosu na prethodnu godinu i više je od 50.129 isporuka u srpnju. Porast prodaje dijelom je posljedica uspjeha modela B01, jer je u prvom mjesecu nakon lansiranja prodano više od 10.000 jedinica tog vozila, a veliku pažnju privukla je i nova boja modela B10. Najnoviji podaci o prodaji označavaju najveći rast od ožujka ove godine, kada su isporuke ovog proizvođača električnih vozila porasle s 25.287 u veljači na 37.095 u ožujku.
I Xpeng je u kolovozu zabilježio novi mjesečni rekord od 37.709 isporuka svog novog modela P7 čija je prodaja započela 28. kolovoza. Novi model imao je konkurentnu početnu cijenu od 26.416 eura, što ga čini jednim od najjeftinijih električnih vozila na tržištu.
Xiaomi je u kolovozu zadržao svoj raspon isporuka na više od 30.000, prenosi CNBC. Prvi porast isporuke, od ožujka, zabilježio je u srpnju nakon što je predstavio YU7 SUV.
Ostali proizvođači električnih vozila su se samo neznatno oporavili tijekom mjeseca. Nakon što su isporuke stagnirale od lipnja do srpnja, Geelyjeva tvrtka Zeekr zabilježila je 17.626 prodanih jedinica u kolovozu, što je neznatan porast u odnosu na 16.977 jedinica u srpnju.
Pročitajte još:
S druge strane, Li Auto je zabilježio treći uzastopni mjesec pada s 28.529 isporuka u kolovozu, u odnosu na 30.731 isporuka u prethodnom mjesecu, unatoč lansiranju modela Li i8 po konkurentnoj cijeni. Tvrtka se u kolovozu našla na meti kritika zbog videa testnog sudara između Li i8 i kamiona tvrtke Dongfeng Liuzhou. Naime, mnogi su tvrdili da uvjeti testiranja nisu bili pravedni. Iako je Li Auto isprva branio svoju marketinšku taktiku, kasnije su se ispričali tvrtki Dongfeng Liuzhou.
Huaweijev savez, Harmony Intelligent Mobility Alliance, koji uključuje marke poput Aito, Chery i Maextro, također je zabilježio manje isporuke automobila koje su pale na 44.579 jedinica u kolovozu, dok ih je u srpnju bilo 47.752.