Kineski proizvođač automobila BYD je po prvi put prodao više električnih vozila (EV) u Europi nego Tesla, prema izvješću tvrtke JATO Dynamics. Čini se da su zastarjela ponuda modela i upitna politika izvršnog direktora tvrtke, Elona Muska, negativno utjecali na potražnju za automobilima američkog proizvođača električnih vozila.
BYD, koji također proizvodi plug-in hibridna vozila, registrirao je u travnju 7.231 električno vozilo na baterije (BEV) u Europi, dok je Tesla registrirao 7.165 vozila.
“Ovo je prekretnica za europsko tržište automobila, posebno kada se uzme u obzir da je Tesla godinama predvodio europsko tržište BEV-a, dok je BYD tek krajem 2022. službeno započeo s poslovanjem izvan Norveške i Nizozemske”, rekao je globalni analitičar JATO Dynamicsa Felipe Munoz.
Potražnja za električnim vozilima u Europi ostaje stabilna, prenosi Reuters. Registracije električnih vozila porasle su za 28 posto u travnju 2025. u odnosu na prošlu godinu, uglavnom zbog kineskih automobilskih marki.
Unatoč uvođenju carina EU-a na električna vozila kineske proizvodnje, registracije takvih automobila porasle su za 59 posto u travnju na godišnjoj razini, dok su proizvođači automobila iz Europe, Japana, Južne Koreje i Sjedinjenih Država zabilježili rast od 26 posto.
Tesla je prošle godine izvijestio o prvom padu godišnjih isporuka, a analitičari očekuju još jedan pad ove godine nakon pada od 13 posto u prvom tromjesečju. Musk je ranije ovog tjedna rekao da Tesla već bilježi veliku potražnju u svim regijama osim Europe.
Pročitajte još:
Njegovi politički stavovi izazvali su prosvjede protiv Tesle u SAD-u i Europi, što je dovelo do pada prodaje. Osim toga, zaustavljanje proizvodnje radi preuređenja tvornica za proizvodnju redizajniranog crossovera Model Y globalno je uzrokovalo pad proizvodnje i prodaje u prvom tromjesečju ove godine.
Analitičari su također pripisali nižu prodaju tome što kupci čekaju da jeftinije verzije novog Modela Y, Teslinog najprodavanijeg vozila, postanu dostupne svima.