Kineski BYD povlači 115.000 automobila zbog problema s dizajnom

BYD
BYD Seal, Foto: BYD.com/eu

Kineski proizvođač automobila BYD (Build Your Dreams) provest će svoje najveće povlačenje vozila na domaćem tržištu, koje iznosi 115.000 zbog nedostataka u dizajnu i sigurnosnih rizika povezanih s baterijama.

Opoziv se odnosi na vozila serije Tang i Yuan Pro, i električna i hibridna, proizvedena između 2015. i 2022. godine. Točnije, oko 44.500 jedinica serije Tang bit će opozvano zbog neispravnog kontrolera pogonskog motora.

U nekim slučajevima to može dovesti do korozije tiskane ploče i uzrokovati gubitak električne energije u automobilu, prema navodima Kineske državne uprave za regulaciju tržišta.

Oko 71.200 Yuan Pro automobila također će biti opozvano zbog nepravilno ugrađenih brtvi na baterijama koje bi mogle propustiti vodu u bateriju, navodi Euronews, u nekim slučajevima smanjujući izlaznu snagu.

„BYD Auto Industry Co., Ltd. ovlastit će svoje prodavače da besplatno nanesu posebno brtvilo za ojačanje kućišta baterije na pogođena vozila, vraćajući vodootpornost i uklanjajući sigurnosni rizik“, rekla je Državna uprava za regulaciju tržišta.

Kina dominira globalnom industrijom električnih vozila dijelom zahvaljujući velikodušnim državnim subvencijama, kao i pristupu usmjerenom na budućnost – što znači da su tvrtke ulagale u električnu tehnologiju mnogo prije globalnih konkurenata.

Uspon tih tvrtki bio je posebno štetan za europske tvrtke, koje se još uvijek bore s ponudom električnih vozila po nižoj cijeni od svojih kineskih konkurenata. Kako bi zaštitila domaće tvrtke, EU od prošle godine uvodi carine na električna vozila proizvedena u Kini u Europi.

Za neke potrošače, nastojanja da se cijene zadrže niskima ipak su znak za uzbunu jer se pojavljuju sigurnosni problemi. U travnju je kineska tvrtka za električna vozila Xiaomi naišla na kritike nakon što su tri osobe poginule u nesreći u kojoj je sudjelovao jedan od tvrtkinih SU7.

Unatoč tome, sigurnosni incidenti nisu isključivo vezani uz kineske marke. Brojni globalni regulatori izrazili su zabrinutost oko sigurnosti ručki na vratima električnih vozila koje proizvodi američka tvrtka Tesla, u vlasništvu Elona Muska.

Za razliku od konvencionalnih automobila, Tesline ručke se oslanjaju na senzore i električnu energiju, što znači da mogu otkazati tijekom požara ili nestanka struje.

Ovaj dizajn su replicirali brendovi poput Xiaomija, iako je Kina sada predložila propise koji zahtijevaju da putnička vozila uključuju mehaničke otpuštače, dostupne i unutar i izvan automobila.

20 Odgovora

  1. Je li jeftino vrijedi ako ti auto prokisne iznutra? Kinezi žure s inovacijama, ali baterija i voda nisu ljubavni par.

  2. Jao. Pa nije to neko rasvjetno tijelo gdje su krivo zasarafili, pa se povlači iz prodaje. Kako su mogli dopustiti tako nesto????

  3. Ima jedna stara narodna: “Tehnologija ubila čovjeka!” Definitivno se može primijeniti na sva novija inovativna postignuća ovisna jedino o elektronici.
    Nema ga do starijih auta i motora…

  4. Bolje da reagiraju odmah nego da sakrivaju problem, ali u zadnje vrijeme je previše grešaka općenito u proizvodnji automobila.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari