Kineski BYD planira ove godine udvostručiti prodaju u inozemstvu

BYD
BYD Han. FOTO: BYD

Kineski gigant u sektoru električnih vozila BYD namjerava u 2025. godini udvostručiti prodaju svojih vozila na tržištima izvan Kine, na više od 800.000 automobila u 2025., a radi izbjegavanja visokih američkih i europskih uvoznih carina pokušat će što više vozila proizvoditi na tim tržištima.

BYD je 2024. izvan Kine prodao 417.000 vozila, i u ovoj godini očekuje “značajan rast” tržišnog udjela u Velikoj Britaniji, za koju u kompaniji smatraju da je “vrlo otvorena” za konkurentne kineske proizvode, stoji u bilješkama sa sastanka kojeg je s analitičarima imao predsjednik nadzornog odbora kompanije, Wang Chuanfu, prenosi Reuters.

U BYD-ju također vide “veliku priliku” za brzi rast u zemljama Latinske Amerike i jugoistočne Azije, gdje su i državne politike i obični građani prijateljski raspoloženi prema kineskim markama. Budući da vlasti na inozemnim tržištima razmišljaju o uvođenju carina za kineske automobile, ili su ih već uvele, BYD namjerava zadržati svoju cjenovnu prednost nabavkom ključnih dijelova iz Kine i sastavljanjem vozila u tvornicama na lokalnim tržištima, dodaje Wang, bez preciziranja na koje zemlje misli.

Za europsko tržište BYD trenutno gradi dvije tvornice, u Turskoj i u Mađarskoj, koje bi s radom trebale početi krajem ove godine i početkom iduće, i koje bi trebale imati kapacitet od 500.000 vozila godišnje. A u dugoročnom planu je i pokretanje treće tvornice u nekoj od zemalja zapadne Europe.

BYD predvodi odlučnu inicijativu svih kineskih proizvođača koji pokušavaju uzeti što veći dio kolača u sektoru električnih vozila, koji za početak otvaraju nove izložbene prostore na izvoznim tržištima od Australije do Njemačke, u pokušaju da u inozemstvu potraže spas od oštre konkurencije i sve nižih cijena na domaćem kineskom tržištu.

Krajem ovog ili početkom sljedećeg mjeseca trebao bi se otvoriti i prvi prodajni salon u glavnom gradu Hrvatske, a po napisima regionalnih medija zagrebačka podružnica trebala bi biti zadužena i za susjedno slovensko tržište.

Wang je prošle godine rekao da BYD očekuje da izvoz vozila pomogne u povećanju profitabilnosti. Na sastanku u utorak kazao je analitičarima kako očekuje da će “u nekom trenutku” veći dio dobiti koju ostvaruje BYD dolaziti s inozemnih tržišta, no nije rekao kada misli da bi se to moglo ostvariti.

BYD će nastaviti s izgradnjom tvornica u inozemstvu bez pomoći partnera, budući da za takve projekte ima dovoljno vlastitih sredstava, dodaje Wang. BYD trenutno gradi tvornicu u Brazilu, njihovom najvećem tržištu izvan Kine, iako je prošle godine došlo do zastoja projekta zbog optužbi za eksploataciju radnika. Uz spomenutu Mađarsku i Tursku, još jedna tvornica se gradi i na Tajlandu.

Wang je rekao i da BYD kratkoročno ne namjerava pokretati prodaju u Kanadi i SAD-u, zbog geopolitičkih zbivanja. Trumpa američka vlada zadržala je carine od 100 posto na kineska električna vozila, kao i Kanada.

Wang je rekao analitičarima da je uvjeren da će profitabilnost BYD-a po prodanom vozilu premašiti onu koju ostvaruje japanska Toyota, kada rastom dosegne veličinu tog najvećeg proizvođača na svijetu, jer kaže da je BYD-ova kontrola troškova daleko bolja. Toyota je 2024. godine prodala 10,8 milijuna vozila širom svijeta, dok ih je BYD prodao 4,27 milijuna – od toga 90,2 posto na domaćem, kineskom, tržištu.

BYD ove godine želi povećati prodaju na 5,5 milijuna vozila, nakon što je uzdrmao kinesko tržište uvođenjem jeftinijih modela, uključujući i popularni električni hatchback Seagull, kojeg se u Kini može kupiti već za manje od 10.000 dolara. BYD također nudi pametne značajke za vožnju bez ikakve dodatne nadoplate, u većem dijelu asortimana. BYD također najavljuje planove za proširenjem tima koji radi na inteligentnom softveru i komponentama kao što su poluvodiči, na čak 8.000 ljudi, u odnosu na sadašnjih 5.000.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari