Kineski proizvođač električnih automobila BYD namjerava u Mađarskoj uspostaviti svoj europski centar, najavio je glavni izvršni direktor tvrtke Wang Chuanfu nakon sastanka s mađarskim premijerom Viktorom Orbanom.
Najavio je da će taj centar stvoriti dvije tisuće radnih mjesta i imati tri uloge. Bit će središnje mjesto za prodaju i usluge za prodana vozila, testni centar i razvojni centar za lokalne verzije modela te tvrtke.
BYD je svoju prvu europsku tvornicu napravio u mađarskom gradu Komoranu prije devet godina, a riječ je bila o proizvodnji električnih autobusa. Druga tvornica u toj zemlji koja će proizvoditi električna vozila upravo se gradi.
Mađarska pod Orbanom je postala važan trgovinski i investicijski partner Kine u srednjoj Europi i čitavoj Europskoj uniji za razliku od nekih drugih europskih zemalja koje nastoje smanjiti ovisnost o drugoj najvećoj svjetskoj ekonomiji.
BYD je vrlo zainteresiran za europsko tržište automobila.
U ovoj godini ta tvrtka želi udvostručiti prodaju svojih vozila na tržištima izvan Kine na više od 800.000 automobila, a radi izbjegavanja visokih američkih i europskih uvoznih carina pokušat će što više vozila proizvoditi na tim tržištima.
BYD je 2024. izvan Kine prodao 417.000 vozila.
Za europsko tržište BYD trenutačno gradi dvije tvornice, osim u mađarskom Szegedu također i u Turskoj. Ona u Szegedu bi trebala započeti s radom u listopadu ove, a u Turskoj u ožujku iduće godine. Kapacitet bi im trebao biti 500.000 vozila godišnje, a u dugoročnom planu je i pokretanje treće tvornice u nekoj od zemalja zapadne Europe. U Szegedu bi se proizvodilo 150 tisuća automobile na početku s mogućim dugoročnim povećanjem na 300 tisuća.
BYD neće zaobići ni hrvatsko tržište iako je ono objektivno marginalno za europske prilike. No, otvaranjem autosalona, odnosno podružnice u Hrvatskoj, bilo bi pokriveno i slovensko tržište.
Hrvatskim kupcima u početku su dostupna četiri modela – tri potpuno električna BYD Seal, BYD Seal U i BYD Sealion 7 te plug-in hibridni model BYD Seal U DM-i putem distributera Auto Hrvatska i Harmony New Energy Auto Service Zagreb.
Kineski proizvođač je prošle godine po prvi puta ostvario prodaju u vrijednosti većoj od 100 milijardi dolara.
Samo u posljednjem tromjesečju prošle godine neto profit je godišnje skočio 73,1 posto na 2,1 milijardu dolara.
Prošle godine ukupni su prihodi došli na 107 milijardi dolara porastavši 29 posto naspram 2023., a neto profit je bio veći 34 posto s iznosom od 5,6 milijardi dolara.
Pročitajte još:
BYD je prošle godine prodao 4,25 milijuna automobila, uključujući 1,76 milijuna potpuno električnih vozila. U ovoj godini očekuju povećanje prodaje na pet do šest milijuna vozila.
Samo u prva tri mjeseca neto dobit je bila 1,26 milijarde dolara ili 100 posto više no u istom razdoblju lani.