Dugotrajni cjenovni rat šteti kineskoj autoindustriji, upozorio je čelnik Great Wall Motora (GWM) Wei Jianjun, istaknuvši da zbog konstantnog smanjivanja cijena stradavaju dobavljači, ali i sigurnost i kvaliteta automobila.
“Automobilska industrija već ima svoj Evergrande, ali još nije propao”, izjavio je Wei u petak intervjuu za Sina Finance, aludirajući na kinesku građevinsku kompaniju s najvećom tržišnom kapitalizaciju u svijetu koja se urušila pod teretom dugova i pokrenula krizu u kineskom sektoru nekretnina, prenosi Hina.
Pojedini “glavni proizvođači” automobila u Kini previše su truda uložili u povećanje tržišne kapitalizacije i podizanje cijena dionica, objasnio je paralelu čelnik GWM‑a, ne navodeći njihova imena.
Situacija u kineskoj industriji električnih automobila trenutno je vrlo nezdrava s obzirom na velike gubitke i dugotrajni cjenovni rat koji predstavlja teret za opskrbni lanac, objasnio je Wei, jedan od najglasnijih i najizravnijih čelnika.
Zbog pritiska da se snize cijene i kašnjenja s plaćanjem dobavljači jedva preživljavaju, upozorio je Wei, optuživši proizvođače automobila da štede na sigurnosti i pouzdanosti.
“Cijena nekih proizvoda pala je u posljednjih nekoliko godina s 220 tisuća juana na 120 tisuća juana. Kakav industrijski proizvod može pojeftiniti za 100 tisuća juana i jamčiti istu kvalitetu? To je apsolutno nemoguće”, rekao je Wei, ne navodeći ponovo imena. 100.000 juana je nešto preko 12.000 eura prema aktualnom tečaju.
Protekli vikend BYD objavio je nove pakete poticaja za kupnju više od 20 modela električnih automobila, koji smanjuju početnu cijenu najjeftinijeg modela Seagulla na samo 55.800 juana (7.765 dolara). Da bi stekli pravo na popust, kupci moraju dovesti stari automobil, rekao je za Reuters službenik za odnose s klijentima.
Sličan potez povukao je u ponedjeljak i BYD-ov konkurent Geely.
U žestokom natjecanju za kupce, proizvođači automobila nude im sada besplatno i opremu za pomoć pri vožnji, napominje Reuters.
Pročitajte još:
Državna komisija za planiranje upozorila je prošli tjedan da žestoka konkurencija u pojedinim sektorima treba biti ublažena, istaknuvši da neke kompanije proizvode prodaju po cijeni manjoj od troškova proizvodnje, remeteći ravnopravno tržišno natjecanje. Takvi postupci mogli bi rezultirati “korektivnim mjerama”, naglasili su, kako prenosi Hina.
Usporedbe radi, u Hrvatskoj najjeftiniji BYD-ev model Dolphin Surf košta nešto ispod 20.000 eura dok Geely trenutačno nema u ponudi potpuno električne modele iako je najavljen skorašnji dolazak Geelyja EX5.
2 Odgovora
Pa da, stare kante se još voze s malo problema dok novi auti jedva 5 godina izdrže
Poraditi na kvaliteti!