Kina opovrgnula optužbe SAD-a i EU koje se odnose na uvođenje carina na električna vozila

Kina i SAD, Foto: Karolina Grabowska/Pexels

Kineski premijer, Li Qiang, tijekom obraćanja na sastanku Svjetskog ekonomskog foruma u Dalianu, rekao je da je kineska proizvodnja naprednih električnih vozila, litij-ionskih baterija i fotonaponskih proizvoda, prvo usmjerena na domaću potražnju, ali je također obogatila i globalnu ponudu.

Svoje obraćanje iskoristio je kako bi uzvratio na optužbe iz SAD-a i EU da kineske tvrtke imaju koristi od nepravednih subvencija, prenosi Reuters, i da su spremne preplaviti svoja tržišta jeftinim zelenim tehnologijama.

Lijevi komentari dolaze u trenutku kada se Kina i Europska unija pripremaju početi tehničke razgovore o planiranom uvođenju carina na električna vozila kineske proizvodnje, koja se uvoze 27 članica EU i nakon što su Sjedinjene Američke Države predstavile oštra povećanja carina na niz kineskih uvoz, uključujući EV baterije, tijekom svibnja.

“Brzi uspon novih kineskih industrija ukorijenjen je u našim jedinstvenim komparativnim prednostima”, dodao je Li.

Kina tvrdi da je jednostavno ranije odlučila ulagati u zelene tehnologije i da su postupci Zapada neopravdani.

“Kontinuirana pojava ekonomije razmjera može učinkovito smanjiti troškove inovacija poduzeća, što je pravi izvor snažne konkurentnosti novih kineskih industrija”, rekao je Li.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8e/Li_Qiang_at_WEF_2024_01.png
Kineski premijer, Li Qiang, na WEF u Davosu, Foto: Wikimedia Commons/World Economic Forum/siječanj 2024.

Li je rekao na summitu i da je brzi rast novih industrija i novih pokretačkih snaga snažno podupro i održao zdrav razvoj kineskog gospodarstva.

“Od početka ove godine kinesko gospodarstvo zadržalo je uzlazni trend i očekuje se da će se nastaviti stabilno poboljšavati tijekom drugog tromjesečja. Uvjereni smo i sposobni postići godišnji cilj gospodarskog rasta od oko pet posto”, rekao je Li.

Profesor elektrotehnike i računalnog inženjerstva na Sveučilištu McGill, Benoit Boulet, na marginama summita istakao je da je Kina napredovala u proizvodnji električnih automobila.

“Kina je stvarno napredovala u proizvodnji ovih automobila po niskoj cijeni, tako da je to lekcija za nas da se pokušamo sabrati i biti bolji u tome. U samom početku to se vidi kao prijetnja, ali će na kraju kineski automobili doći u Sjevernu Ameriku”, rekao je, Boulet.

Trgovinska politika Bruxellesa postala je sve više zaštitnička i usklađena s onom iz Washingtona, prenosi Reuters, zbog zabrinutosti da bi kineski razvojni model, mogao preplaviti tržišta jeftinijom kineskom robom, dok kineske tvrtke žele povećati izvoz usred slabe domaće potražnje.

Peking je upozorio Bruxelles da riskira otvaranje nove fronte u trgovinskom ratu Zapada s Pekingom, koji je počeo još 2018. godine, početnim uvoznim carinama Washingtona, nakon čega je otvorena antidampinšku istragu uvoza svinjskog mesa u EU, nakon odluke EU o tarifama.

2 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari