Kina i EU počinju pregovore oko trgovinskih carina

Pixabay.com
Kina i EU sve bliže dogovoru oko carina, Foto: Pixabay.com

Kina i zemlje članice Europske unije pripremaju se za razgovore o trgovinskim carinama, usred eskalacije trgovinskih napetosti. Tijekom vikenda, kineski ministar trgovine, Wang Wentao, sastao se s Robertom Vavassorijem, predsjednikom Talijanskog udruženja automobilske industrije, u Torinu.

Ovaj sastanak održao se uoči ključnog događaja 19. rujna, kada ministar Wang treba posjetiti Europu kako bi se sastao s povjerenikom Europske komisije za trgovinu, Valdisom Dombrovskisom, kako bi razgovarali o rastućim trgovinskim napetostima između Kine i EU-a.

Sastanak u Torinu, prema priopćenju za tisak kineskog Ministarstva trgovine, bio je u znaku obostrane razmijene mišljenja o antisubvencijskoj istrazi EU-a o kineskim električnim vozilima a razgovarano je, prenosi Euronews, i o suradnji između kineske i talijanske industrije električnih vozila.

Predstojeće rasprave između kineskih i dužnosnika EU-a od velikog su značaja za rješavanje napetosti i traženje kompromisa s obje strane. Španjolski premijer Pedro Sanchez posjetio je Kinu prošlog tjedna, što se smatra pokušajem ublažavanja trgovinskih napetosti između zemalja. Kineski predsjednik Xi Jinping rekao je da je posjet odigrao “konstruktivnu ulogu” u poboljšanju veza između Kine i EU.

Podsjećamo, Europska komisija predložila je dodatne carine do 35,3 posto na uvoz kineskih električnih vozila, navodeći zabrinutost da bi “nepoštene subvencije” Pekinga za kineska električna vozila mogla uzrokovati značajnu štetu lokalnim proizvođačima automobila.

U najnovijem razvoju događaja, EU je dodatno smanjio niz predloženih tarifa za električna vozila kineske proizvodnje, a Tesla je imao najveću korist. Pristojba na Tesle proizvedene u Kini smanjena je na 7,8 s devet posto, nakon prethodnog smanjenja s 20,8 posto prošlog mjeseca.

Carine za Geely smanjene su na 18,8 s 19,3 posto, dok su carine za SAIC i tvrtke koje nisu surađivale s istragama EU-a smanjene na 35,3 s 36,3 posto. Međutim, carina na najprodavaniju kinesku marku BYD ostaje nepromijenjena i iznosi 17 posto.

Ove dodatne carine povrh su postojeće carine od deset posto koja se primjenjuje na uvoz električnih vozila u Kinu.

Kao odgovor, Kina je pokrenula sličnu istragu uvoza rakije iz EU u siječnju, navodeći da bi proizvodi iz EU-a mogli značajno naštetiti njezinoj domaćoj industriji, a onda je istrazi priključila i uvoz svinjetine.

“Istražno tijelo preliminarno utvrđuje da postoji damping uvezene srodne rakije podrijetlom iz EU, da domaćoj industriji rakije prijeti znatna šteta i da postoji uzročna posljedica odnos između dampinga i prijetnje štete. Ali Ministarstvo za sada neće uvesti carine, koje bi snažno utjecale na izvoz francuskog konjaka, koji čini većinu kineskog uvoza rakije iz EU”, priopćilo je kinesko ministarstvo trgovine.

Ipak, najnoviji susreti sugeriraju da su i Kina i EU izrazile spremnost ublažiti rastući trgovinski sukob.

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari