Kamping sektor zadovoljan dosadašnjim rezultatima, popunjenost na razni prošle godine

Pixabay.com
Kampiranje, Foto: Pixabay.com/Ilustracija

Kamping sektor je zadovoljan rezultatima ove godine i s noćenjima na razini rekordne lanjske, pri čemu najbolje posluju kampovi visoke kategorije, dok se lagano smanjuje broja dana boravka, ističe direktor Kamping udruženja Hrvatske (KUH), Adriano Palman.

Po broju noćenja u kampovima je rezultat ove godine do 10. kolovoza na razini lanjske, za kampove rekordne godine uopće. U KUH-u nećemo i ne želimo raditi nikakve mjesečne analize ili zaključiti da su nas “ponovno iznenadile” lipanjska ili srpanjska rupa. Finalni rezultat je jako dobar, a na faktore koji do njega dovode, i koji uključuju raspored državnih i vjerskih te školskih  praznika, raznih sportskih ili političkih događanja i slično, oduvijek računamo, kao i što uzimamo u obzir i moguće rizike, poput loših vremenskih uvjeta, koji su za kamping važni”, kaže Palman.

Gotovo 50 posto od ukupnog broja kampova se nalazi u Istri, u toj su regiji i najveći prometi, dok po kapacitetima s 18 posto slijede kampovi u Primorsko-goranskoj županiji te Zadarska s 14 posto.

U kontinentalnom dijelu zemlje, prenosi Hina, najviše je kampova u Karlovačkoj županiji, ali tek oko jedan posto od ukupnog smještajnog kapaciteta, odnosno oko 2,5 posto ukupnog kapaciteta kampinga je u kontinentalnom dijelu, a ostalo na Jadranu.

O strukturi gostiju u kampovima Palman ističe da je Hrvatska jedna od rijetkih, ako ne i jedina europska zemlja, koja nema udio domaćih kampista iznad 50 posto, nego domaći u kampovima ostvaruju tek oko tri posto noćenja, ali i da je udio domaćih u proteklom desetljeću povećan za duplo.

U 2023. godini domaći turisti ostvarili su sedam posto više noćenja u kampovima nego pretpandemijske 2019. godine.

Krk Premium Camping Resort, Foto: Valamar/404/PR

Palman iznosi i da je po broju kampova Hrvatska osma u Europi, a deseta po kapacitetu kampova, dok je prva Francuska s 8.100 kampova, ukupnog smještajnog kapaciteta za gotovo tri milijuna osoba.

Ukupno kampovi sa svih glavnih tržišta, kaže, imaju pluseve ove godine, osim iz Njemačke, koja je trenutno u minusu od oko osam posto u noćenjima.

Cjenovno iza Hrvatske za ovu godinu je, dodaje, Italija sa 60 eura, pa Slovenija s 58 eura.

“Hrvatska uspijeva postići najviše cijene u kampingu u Europi, ali je i po prosječnoj kvaliteti prva na Mediteranu i ističe se u Europi s 50,5 posto ukupnog smještajnog kamp kapaciteta u visokim kategorijama četiri i pet zvjezdica. To je i porast od 29 posto u odnosu na pet godina unazad i od čak 143 posto u odnosu na deset godina unazad”, dodaje Palman.

Vezano uz mobilne kućice, pojasnio je da se, sukladno zakonskim propisima, u kampovima može postaviti do najviše 40 posto mobilnih kućica u odnosu na broj parcela, ali da je u stvarnosti danas u kampovima postotak kućica nešto ispod 18 posto, što po njemu dokazuje da hrvatski kampovi ipak jako dobro znaju kakva je struktura potražnje i što je sama bit kampinga, te nastoje čim bolje izbalansirati tu ponudu između kamp parcela.

Vidljivo je i ove godine, naglašava, da upravo najbolje rezultate postižu najkvalitetniji kampovi, s četiri i pet zvjezdica, a slično kao i u drugim zemljama Mediterana, pa i šire u Europi, je da se u kampovima smanjuju dani boravka, što upućuje na opću promjenu načina provođenja odmora.

Ove godine će prvi kampovi zatvoriti vrata u zadnjem tjednu rujna, dok će ih većina kampova raditi do sredine listopada. To je dosta fleksibilno i razdoblje zatvaranja prilagođava se popunjenosti i najavama, a koje opet u kampingu mnogo ovise o vremenskim uvjetima. Ljepše vrijeme donosi duži rad, ali neosporno je da je već sada prosjek zatvaranja sigurno tjedan do dva duži u odnosu na razdoblje od prije pet ili deset godina, a isto se može reći i za otvaranje”, dodaje direktor Kamping udruženja Hrvatske.

KUH je nacionalna udruga u kamping sektoru, a čini je 90 posto kapaciteta hrvatskih kampova, kojih je u zemlji ukupno 825 i mogu primiti oko 255 tisuća osoba dnevno. Time kamping sektor pokriva 23 posto ukupnih smještajnih kapaciteta i ostvaruje 23 posto turističkih noćenja.

11 Odgovora

  1. Mislim da i hotelijerski sektor biljezi ok rezultate. Sto se tice kampova, doista ih imamo puno divnih i odlicnih

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari