Nissan razmatra zatvaranje dvije tvornice za proizvodnju automobila u Japanu, kao i neke pogone u drugim zemljama, uključujući i u Meksiku, izvijestila je u subotu agencija Reuters pozivajući se na izvore bliske kompaniji. Zatvaranja su dio planova za radikalno rezanje troškova kojeg je tvrtka najavila prošlog tjedna.
U Nissanu navodno razmišljaju o zatvaranju japanske tvornice Oppama, gdje je Nissan započeo proizvodnju danas daleke 1961. godine, te tvornice u Shonanu kojom upravlja tvrtka-kćer Nissan Shatai, u kojoj Nissan drži 50 posto udjela, što znači da bi Nissanu ostalo samo tri tvornice za sastavljanje vozila u Japanu.
U inozemstvu, Nissan razmatra gašenje proizvodnje u tvornicama u Južnoj Africi, Indiji i Argentini, te smanjenje broja tvornica u Meksiku. Taj treći po veličini japanski proizvođač automobila najavio je u utorak veliko smanjenje troškova. Po najavama, broj zaposlenika će se srezati za oko 15 posto, a broj proizvodnih pogona po svijetu će smanjiti, s dosadašnjih 17, na tek deset.
Japanski list Yomiuri, koji je prvi izvijestio o mogućem zatvaranju postrojenja u Japanu i inozemstvu, navodi da se razmatra gašenje i dvije tvornice u Meksiku. Nissan je u priopćenju na svojoj internetskoj stranici rekao da su napisi o potencijalnom zatvaranju određenih tvornica “spekulativna,” te da se ne temelje na bilo kakvim službenim informacijama direktno iz te kompanije.
“U ovom trenutku nećemo iznositi daljnje komentare o tom pitanju. Predani smo zadržavanju transparentnosti prema našim dioničarima, te ćemo priopćiti sve relevantne vijesti kada za to bude bilo potrebe,” navodi se u priopćenju.
Agresivniji koraci za preokret tog nekadašnjeg giganta koji se zatekao u problemima predstavio je novi predsjednik uprave Ivan Espinosa, te označavaju oštri prekid tradicionalne Nissanove strategije pod njegovim prethodnikom Makotom Uchidom, koji je velike nade polagao u proširenje globalne proizvodnje i uporno odbijao zatvaranje domaćih tvornica u Japanu.
U fiskalnoj godini 2024. Nissan je globalno prodao 3,3 milijuna vozila, što je pad od 42 posto u proteklih sedam godina, u usporedbi s poslovnom godinom 2017. U priopćenju objavljenom u subotu Nissan je kazao kako je ranije priopćio daće konsolidirati proizvodnju pickup modela Frontier i Navara koji se trenutno rade u Meksiku i Argentini, u jedan proizvodni centar, oko tvornice Civac u Meksiku.

Također su priopćila da su još u ožujku najavili da će Nissanov francuski partner Renault otkupiti Nissanov udio u njihovom zajedničkoj indijskoj podružnici, Renault Nissan Automotive India Private Ltd (RNAIPL).
Zatvaranje tvornice u Japanu bilo bi prvo Nissanovo gašenje domaće proizvodnje još od zatvaranja pogona Murayama 2001. godine. No, zadržavanje samo tri tvornice – pogona Tochigi, te tvornica Nissan Motor Kyushu i Nissan Shatai Kyushu u južnoj pokrajini Fukuoka – moglo bi biti i više nego dovoljno za opsluživanje domaćeg tržišta i održavanje izvoza iz Japana, kazao je jedan od izvora bliskih kompaniji.
Pročitajte još:
Oppama ima godišnji kapacitet proizvodnje od oko 240.000 vozila, i zapošljavala je oko 3.900 radnika, po podacima iz listopada prošle godine. 2010. godine to je bila prva Nissanova tvornica koja je počela s proizvodnjom električnog modela Leaf, za kojeg se smatra da je bii prvi električni automobil masovne proizvodnje.
Tvornica u Shonanu, u kojoj se proizvode komercijalna vozila poput kombija, ima kapacitet od oko 150.000 vozila godišnje, i zapošljava oko 1.200 ljudi.