Danska državna kompanija Femern A/S izvijestila je da očekuje kašnjenje gradnje željezničko-cestovnog tunela Fehmarnbelt u Baltičkom moru koji bi otok Lolland trebao povezati s njemačkim Fehmarnom, naznačivši da prometna poveznica neće biti puštena u promet prije kraja desetljeća.
Dovršetak specijaliziranog broda IVY projektiranog za spuštanje elemenata tunela u more toliko kasni da će zacrtano otvaranje u 2029. biti teško ostvarivo, objavili su u srijedu.
Brod, piše Hina, još treba proći opsežna testiranja i dobiti dozvole, a dovršetak gradnje prema trenutnim procjenama kasni godinu i pol dana.
Zasad je teško predvidjeti i koliko će izgubljenog vremena moći biti nadoknađeno u kasnijim fazama gradnje tunela, ističući da s njemačkim vlastima kontinuirano pregovaraju o praktičnim rješenjima koja bi bila usklađena s njemačkim zakonima o podvodnoj buci i o sedimentima.
Ugovori o gradnji 18 kilometara dugačkog podmorskog tunela između danskog otoka Lollanda i njemačkog Fehmarna potpisani su još 2016. godine. Njemačka još nije bila izdala dozvole za plan projekta pa u ugovore nisu uvršteni zahtjevi poput ograničavanja buke iz radnih brodova.
Fehmarnbelt bi trebao biti najduži podvodni željezničko-cestovni tunel na svijetu koji će značajno skratiti vrijeme putovanja između gradskih područja Hamburga i Kopenhagena.
Pročitajte još:
Tunel će biti izgrađen od betonskih elemenata teških 73.500 tona i dugačkih 217 metara koje će specijalizirani brod polagati u more, a sastavljat će se na morskom dnu.
Podzemni tunel Øresund, dio prometne veze između Danske i Švedske, važan je model za izgradnju Fehmarnbelta, ali razmjeri novog projekta znatno su veći, a postupak dodatno komplicira i činjenica da se radovi izvode na prosječnoj dubini od 30 metara.










5 Odgovora
Divno..
Nije to nikakvo kasnjenje. Dobiti dozvole te sve ispitati, to se dugo ceka. Kod nas bi kasnilo 10 godina!
Razumljivo
Kod nas bi kasnili 15 god
Kašnjenje projekta podsjeća na izazove velikih infrastrukturnih radova, ali i na važnost preciznog planiranja i nadzora.