Izgradnja najvećeg podvodnog tunela na svijetu kasnit će barem godinu i pol dana

Tunel, ilustracija. Foto: Pixabay/Pexels

Danska državna kompanija Femern A/S izvijestila je da očekuje kašnjenje gradnje željezničko-cestovnog tunela Fehmarnbelt u Baltičkom moru koji bi otok Lolland trebao povezati s njemačkim Fehmarnom, naznačivši da prometna poveznica neće biti puštena u promet prije kraja desetljeća.

Dovršetak specijaliziranog broda IVY projektiranog za spuštanje elemenata tunela u more toliko kasni da će zacrtano otvaranje u 2029. biti teško ostvarivo, objavili su u srijedu.

Brod, piše Hina, još treba proći opsežna testiranja i dobiti dozvole, a dovršetak gradnje prema trenutnim procjenama kasni godinu i pol dana.

Zasad je teško predvidjeti i koliko će izgubljenog vremena moći biti nadoknađeno u kasnijim fazama gradnje tunela, ističući da s njemačkim vlastima kontinuirano pregovaraju o praktičnim rješenjima koja bi bila usklađena s njemačkim zakonima o podvodnoj buci i o sedimentima.

Ugovori o gradnji 18 kilometara dugačkog podmorskog tunela između danskog otoka Lollanda i njemačkog Fehmarna potpisani su još 2016. godine. Njemačka još nije bila izdala dozvole za plan projekta pa u ugovore nisu uvršteni zahtjevi poput ograničavanja buke iz radnih brodova.

Fehmarnbelt bi trebao biti najduži podvodni željezničko-cestovni tunel na svijetu koji će značajno skratiti vrijeme putovanja između gradskih područja Hamburga i Kopenhagena.

Tunel će biti izgrađen od betonskih elemenata teških 73.500 tona i dugačkih 217 metara koje će specijalizirani brod polagati u more, a sastavljat će se na morskom dnu.

Podzemni tunel Øresund, dio prometne veze između Danske i Švedske, važan je model za izgradnju Fehmarnbelta, ali razmjeri novog projekta znatno su veći, a postupak dodatno komplicira i činjenica da se radovi izvode na prosječnoj dubini od 30 metara.

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari