Danska državna kompanija Femern A/S izvijestila je da očekuje kašnjenje gradnje željezničko-cestovnog tunela Fehmarnbelt u Baltičkom moru koji bi otok Lolland trebao povezati s njemačkim Fehmarnom, naznačivši da prometna poveznica neće biti puštena u promet prije kraja desetljeća.
Dovršetak specijaliziranog broda IVY projektiranog za spuštanje elemenata tunela u more toliko kasni da će zacrtano otvaranje u 2029. biti teško ostvarivo, objavili su u srijedu.
Brod, piše Hina, još treba proći opsežna testiranja i dobiti dozvole, a dovršetak gradnje prema trenutnim procjenama kasni godinu i pol dana.
Zasad je teško predvidjeti i koliko će izgubljenog vremena moći biti nadoknađeno u kasnijim fazama gradnje tunela, ističući da s njemačkim vlastima kontinuirano pregovaraju o praktičnim rješenjima koja bi bila usklađena s njemačkim zakonima o podvodnoj buci i o sedimentima.
Ugovori o gradnji 18 kilometara dugačkog podmorskog tunela između danskog otoka Lollanda i njemačkog Fehmarna potpisani su još 2016. godine. Njemačka još nije bila izdala dozvole za plan projekta pa u ugovore nisu uvršteni zahtjevi poput ograničavanja buke iz radnih brodova.
Fehmarnbelt bi trebao biti najduži podvodni željezničko-cestovni tunel na svijetu koji će značajno skratiti vrijeme putovanja između gradskih područja Hamburga i Kopenhagena.
Pročitajte još:
Tunel će biti izgrađen od betonskih elemenata teških 73.500 tona i dugačkih 217 metara koje će specijalizirani brod polagati u more, a sastavljat će se na morskom dnu.
Podzemni tunel Øresund, dio prometne veze između Danske i Švedske, važan je model za izgradnju Fehmarnbelta, ali razmjeri novog projekta znatno su veći, a postupak dodatno komplicira i činjenica da se radovi izvode na prosječnoj dubini od 30 metara.
Jedan odgovor
Divno..