Intersport razmišlja o većoj proizvodnji u Kini, Nike i Adidas idu suprotnim smjerom

Intersport

Jedan od najvećih svjetskih trgovačkih lanaca sportske opreme Intersport razmatra povećanje proizvodnje u Kini u trenutku dok poznati brendovi kao što su Nike i Adidas razmišljaju učiniti suprotno u kontekstu carinskog konflikta između SAD-a i ostatka svijeta, što se u velikoj mjeri odnosi na Kinu.

Novi glavni izvršni direktor Intersporta Tom Foley izjavio je da tvrtka razmišlja veći broj proizvoda koje prodaje kao vlastiti brend povlačiti iz kineskih pogona. Prošle godine prihodi u tom segmentu proizvoda su iznosili 1,4 milijarde eura.

Drugi proizvođači sportskih brendova traže neke druge azijske lokacije da smjeste proizvodnju kako bi carine bile niže.

Intersport ima više od 5.600 prodavaonica u 45 zemalja među kojima je i Hrvatska.

Na internet stranici Intersporta piše da u Sloveniji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Crnoj Gori ima više od 130 poslovnica.

U Hrvatskoj ima 45 poslovnica, odnosno otprilike 0,8 posto ukupnog broja prodavaonica. Tvrtka je, inače, osnovana 1968. godine, a sjedište joj je u Švicarskoj.

Prihodi u 2024. su iznosili 14 milijardi eura, no dobit nije objavljena.

Trenutačno raste konkurencija za prostor za proizvodnju u zemljama poput Vijetnama i Bangladeša, dok se u Kini stvara višak kapaciteta. Intersport najveći dio proizvodnje, osim u Kini, ima u Vijetnamu, Kambodži i Bangladešu.

“Nismo u situaciji da moramo prebaciti proizvodnju iz Bangladeša u Kinu, no mogli bismo to učiniti”, rekao je za Financial Times Foley koji je ulogu prvog čovjeka tvrtke preuzeo prošli mjesec.

Adidas, primjerice, 27 posto proizvodnje ima u Vijetnamu, 19 posto u Indoneziji i 16 posto u Kini. Proizvodnja u Kini uglavnom služi za prodaju u toj zemlji.

Nike također ima 16 posto od svoje ukupne proizvodnje u Kini, no najavio je u lipnju kako želi tu brojku smanjiti na jednoznamenkastu u idućih 12 mjeseci.

Foley je ustvrdio da se ravnoteža moći u industriji sportske opreme pomiče s proizvođača kao što su Nike i Adidas na trgovačke lance kao što je Intersport.

“Njihova ovisnost o nama je svakako porasla”, ocijenio je.

Njegov je cilj da prodaja vlastitih brendova Intersporta dosegne 20 posto godišnjih prihoda grupe u idućih pet godina. Sada je na 10 posto.

2 Odgovora

  1. Vidjeti ćemo u budućnosti da li im se takav način razmišljanja i poslovanja isplatio.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari