IEA: Prodaja električnih automobila ove će godine dosegnuti 17 milijuna

Freepik.com
Električni automobili na punionici, Foto: Freepik.com

Prema Međunarodnoj agenciji za energiju (IEA), globalna prodaja električnih vozila trebala bi porasti za više od petine ove godine i dosegnuti 17 milijuna, potaknuta prvenstveno vozačima u Kini.

U izvješću objavljenom u utorak, IEA predviđa da će “snažna potražnja” za električnim vozilima tijekom sljedećeg desetljeća preoblikovati globalnu automobilsku industriju i značajno smanjiti potrošnju nafte za cestovni promet”.

Očekuje se, prenosi CNN, da će polovica svih prodanih automobila globalno biti električna do 2035. godine, što je značajan porast u odnosu na više od jedne petine ove godine, pod uvjetom da infrastruktura za punjenje bude pratila taj rast. IEA u svoju definiciju električnih vozila uključuje baterijska električna i plug-in hibridna vozila.

Optimistična dugoročna prognoza agencije za električna vozila — temeljena na postojećim vladinim politikama — dolazi samo nekoliko dana nakon što je najveći svjetski proizvođač baterijskih električnih vozila Tesla snizio svoje cijene na ključnim tržištima kako bi se suprotstavio padu prodaje i sve većoj konkurenciji od strane kineskih tvrtki i etabliranih proizvođača automobila.

Nedavni negativni naslovi o usporavanju prodora električnih vozila nisu u skladu s pozitivnim globalnim trendovima, prema izvršnom direktoru IEA-e Fatihu Birolu.

Podaci “ni u kojem slučaju ne pokazuju preokret u rastu prodaje električnih automobila. Naprotiv, pokazuju iznimno snažan porast globalne prodaje električnih automobila,” izjavio je Birol novinarima u utorak.

Rast ne potiču samo kineski kupci. Prema podacima Europske udruge proizvođača automobila, broj novih baterijskih električnih automobila prodanih u Europskoj uniji porastao je za gotovo četiri posto u prvom kvartalu ove godine u usporedbi s istim razdobljem 2023.

“Umjesto da usporava, čini se da globalna revolucija električnih vozila ulazi u novu fazu rasta”, rekao je Birol.

Unatoč pozitivnim trendovima, proizvođači električnih vozila suočavaju se s niskim profitnim maržama, pritisnutima cjenovnim ratovima dok konkurencija raste.

Tijekom proteklih nekoliko dana, Tesla i kineski proizvođač električnih vozila Li Auto smanjili su cijene svojih glavnih modela u Kini, najvećem svjetskom tržištu električnih vozila. Tesla je također snizila cijene u Njemačkoj i SAD-u.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari