HŽ gradi novi željeznički granični prijelaz sa Srbijom, koštat će 6 i pol milijuna eura bez PDV

https://www.hzpp.hr/elektrobaterijski-vlak?p=578&r=294&mp=599
Elektrobaterijski vlak, Foto: HŽ/press

U sklopu priprema za potpunu primjenu schengenske pravne stečevine u Republici Hrvatskoj, započinju radovi na prilagodbi željezničkog graničnog prijelaza Tovarnik standardima i uvjetima za učinkovitu i sigurnu graničnu kontrolu. Ova investicija, definirana relevantnim uredbama, ima za cilj unaprijediti infrastrukturu na ovom ključnom prijelazu na granici sa Srbijom, kategoriziranom kao srednji granični prijelaz. Rok za završetak radova je jesen 2028., odnosno 16 mjeseci od početka radova predviđenog za veljaču iduće godine, a procijenjena vrijednost je 6 i pol milijuna eura bez poreza.

Prema Uredbi o graničnim prijelazima (NN 79/13) i Uredbi o standardima i uvjetima za granične prijelaze (NN 57/14), kolodvor Tovarnik, smješten u kilometru 123+489 na željezničkoj pruzi M104 Novska-Tovarnik-Državna granica, mora biti opremljen sukladno člancima 3. i 9. te uredbe. To podrazumijeva niz zahvata koji će osigurati bolju funkcionalnost za graničnu policiju, carinske službe i putnike, uz naglasak na sigurnost i pristupačnost.

Rekonstrukcija kolosijeka i perona za bolju operativnost

Jedan od ključnih elemenata projekta je rekonstrukcija prvog kolosijeka, gdje će se ugraditi skretnica za prelazak između prvog i drugog kolosijeka te izvlačnjak namijenjen utovaru. Uz to, bit će izgrađena dva nova perona – jedan duljine 200 metara i drugi 245 metara, oba širine 6 metara i visine 55 centimetara iznad gornjeg ruba tračnice. Peroni će biti opremljeni nadstrešnicama duljine 60 i 20 metara, uključujući odgovarajuću rasvjetu i drugu opremu. Pristup peronima bit će osiguran iz uređenog prostora ispred kolodvorske zgrade, s posebnim naglaskom na pristupačnost za osobe smanjene pokretljivosti.

Kako bi se povećao kapacitet, iza petog kolosijeka bit će dodan šesti kolosijek, što će zahtijevati rušenje postojeće zgrade skladišta, WC-a i bočne rampe. Ovi zahvati osigurat će dovoljno prostora za istovremeno rukovanje lokalnim i međunarodnim vlakovima.

Elektrifikacija i energetska infrastruktura

Projekt uključuje i prilagodbu elektroenergetskog sustava: elektrifikaciju nove međukolosiječne veze između prvog i drugog kolosijeka, kao i novog šestog kolosijeka, uz ugradnju sekcijskih izolatora na svim kolosijecima. Za energetske potrebe bit će izgrađena nova transformatorska stanica (TS HŽ Tovarnik) s razvodnim ormarom. Vanjska rasvjeta kolodvorskog područja bit će potpuno obnovljena, uključujući osvjetljenje prilaza, parkirališta, perona i nadstrešnica, s mogućnošću upravljanja u više razina za optimalnu potrošnju energije.

Budući da postojeća kolodvorska zgrada nema dovoljno prostora, izgradit će se nova zgrada namijenjena smještaju osoblja granične policije i carinskih službenika. Osim toga, prijelaz će biti opremljen montažnom ogradom za gradilište, koja će se koristiti tijekom istovremenog stajanja lokalnih i međunarodnih vlakova, osiguravajući sigurnost i organizaciju.

Ovi radovi predstavljaju važan korak u jačanju hrvatske granice u skladu s europskim standardima, što će olakšati putnički i teretni promet te doprinijeti ukupnoj sigurnosti Schengenskog prostora. Projekt se provodi u suradnji s Hrvatskim željeznicama i relevantnim ministarstvima, a očekuje se da će doprinijeti boljoj integraciji Hrvatske u europski prometni sustav.

HŽ napominje da će se i planirani radovi prilagodbe prometno-upravljačkog i signalno-sigurnosnog infrastrukturnog podsustava izvoditi paralelno sa predmetnim radovima. Ugradnja novog prometno-upravljačkog i signalno-sigurnosnog infrastrukturnog podsustava će se izvoditi prema zasebnom projektu i drugom ugovoru.

2 Odgovora

  1. Ovaj novi željeznički granični prijelaz s Srbijom važan je korak za jačanje cestovno-željezničke veze između dviju zemalja.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari