U tijeku je visoka sezona, najlukrativniji dio godine za hotelijere, a kakvi će rezultati biti znat će se za koji mjesec dok su trenutačno vijesti dosta šarolike oko broja gostiju i potrošnje.
Nedavno su, recimo, lokalni mediji objavili da splitski hoteli snižavaju cijene jer ima praznih soba usred sezone te da je potrošnja u restoranima ove godine niža za 20 do 30 posto no prije godinu dana.
Bilo kako bilo, kraj srpnja je rezerviran za objavu financijskih rezultata za prvi dio godine, pa je vrijedno pogledati što je ostvareno kad je riječ o nekolicini vodećih hotelijera koji su rezultate objavili. Treba napomenuti da je u prvom dijelu godine zbog sezonalnog turizma neto rezultat domaćih hotelijera u pravilu negativan.
Arena Hospitality Group navodi da je ostvarila ohrabrujuće rezultate u prvih šest mjeseci ove godine jer su se prihodi na godišnjoj razini povećali za 4,4 posto došavši na 52,5 milijuna eura.
“Ovaj rast potaknut je povećanjem prihoda od smještaja za 4,8 posto te poboljšanjem operativnog profita (EBITDA) za 12,5 posto, što odražava uspjeh naše strateške usmjerenosti na premium ponudu i operativnu učinkovitost. Naš hrvatski portfelj prednjačio je s porastom prihoda od 7,7 posto i rekordnim rezultatima u lipnju, potpomognutim snažnim rastom prosječne cijene smještaja i doprinosom novoobnovljenih kampova. Regija središnje i istočne Europe (CEE) također je ostvarila dobre rezultate s porastom prihoda od 12,9 posto i poboljšanom profitabilnošću na svim tržištima”, navodi Arena Hospitality Group.
Ta je hotelska grupacija, osim u Hrvatskoj, prisutna još u Njemačkoj, Austriji, Mađarskoj i Srbiji.
U tvrtki su optimisti kad je riječ o nastavku godine.
“U Hrvatskoj smo usred ljetne sezone i očekujemo nastavak pozitivnih trendova iz prvih šest mjeseci. Iako ostajemo optimistični u pogledu ljetne sezone temeljem trenutačne razine potražnje i dinamike rezervacija, i dalje primjećujemo da potrošači donose odluke o rezervacijama u posljednji trenutak što utječe na našu predvidivost ostatka sezone. U Njemačkoj očekujemo daljnji rast popunjenosti i prosječnih cijena smještaja uz nastavak pozitivnih učinaka od planiranih međunarodnih sajmova i događanja u Berlinu, Kölnu i Nürnbergu. U regiji CEE fokusirat ćemo se na ostvarenje uspješne ljetne sezone u Nassfeldu te na unaprjeđenje operativnih rezultata naših objekata, uključujući Beograd i Budimpeštu”, poručuju iz Arena Hospitality Group.

EBITDA se do kraja lipnja povećao na 3,6 milijuna eura s prošlogodišnjih 3,2 milijuna eura, a gubitak prije oporezivanja je bio 7,8 milijuna eura u odnosu na 9,8 milijuna eura u istom razdoblju lani.
Stupanj popunjenosti smještajnih kapaciteta u prvoj polovici godine je bio 42 posto u usporedbi s 38,5 posto prije godinu dana.
Rovinjska Maistra je u prvih šest mjeseci imala 612 tisuća zauzetih smještajnih jedinica što je na razini rezultata iz prvog dijela prošle godine.
Prihodi od prodaje su bili 86,8 milijuna eura i to je godišnji rast od sedam posto, a poslovni rashodi su rasli osam posto na 92,1 milijuna eura zbog rasta plaća i ranijeg zapošljavanja za ovu sezonu.
Maistra je u dosta snažnom investicijskom ciklusu ove godine.
“Očekivane investicije u ovoj godini iznose oko 65 milijuna eura od čega se najznačajniji dio odnosi na daljnje podizanje kvalitete i uvođenje novih sadržaja u kampove. Tijekom 2024. krenule su pripremne radnje investicije u kamp Koversada čime je započela višegodišnja obnova i revitalizacija najpoznatijeg kamping brenda u Hrvatskoj. U 2025. dio obnovljenih sadržaja pod nazivom Koversada Uncovered Naturist Kamp ostaje namijenjen gostima naturistima, dok je drugi dio pod nazivom Koversada Covered Kamp namijenjen gostima koji preferiraju tekstilni kamp. U prvoj polovici 2025. godine zaokružena je rekonstrukcija smještajnih kapaciteta hotela Istra, a krajem godine kreće obnova hotela Monte Mulini”, objavili su iz tog hotelijera.
Neto gubitak nakon prvih šest mjeseci bio je 4,59 milijuna eura naspram 2,57 milijuna eura u istom razdoblju 2024. godine.
“Rezervacije za naredno razdoblje 2025. u ovom trenutku pokazuju stabilan trend”, navode iz Maistre.
Crikvenički Jadran, koji je u zadnjih desetak mjeseci prolazio promjene u strukturi uprave i traženja najboljeg načina dokapitalizacije, u prvoj je polovici ove godine imao 8,91 milijuna eura prihoda što je rast od 12 posto prema istom razdoblju u 2024. godini.
Pročitajte još:
Rashodi su bili 15,93 milijuna eura i tu je rast bio tri posto godišnje.
Gubitak razdoblja grupe je 6,92 milijuna eura što je manje od 7,39 milijuna u prvih šest mjeseci lani.
Od velikih hotelijera još preostaje da se oglasi Valamar Riviera.