Prometno povezivanje pridonijelo je bržem protoku roba i ljudi, što je izrazito važno za razvoj turizma. Izgradnjom autocesta stvorili su se i preduvjeti za gospodarski razvoj područja uz cestu, ponajviše kroz izgradnju gospodarskih zona, te pružila bolja usluga korisnicima uz sigurne, moderne i protočne autoceste.
Izgradnja i održavanje autocesta upravo su među temeljnim djelatnostima Hrvatskih autocesta d.o.o. (HAC), koje su od 2017. do 2021. godine uspješno provele restrukturiranje cestovnog sektora, te je najveći dio autocestovne mreže u Hrvatskoj ostao u stopostotnom vlasništvu države s daljnjim potencijalom za ulaganja.
Učinci restrukturiranja, kažu u HAC-u za Financije.hr, omogućili su i nedavno refinanciranje uz dodatno zaduženje, kako bi se osigurala sredstva za završetak autoceste A1 do Dubrovnika te autoceste A7, uz potporu Vlade RH, s ciljem završetka kompletne autocestovne mreže u Hrvatskoj.
Za naš portal kažu i da je ostvareni prihod od naplate cestarine, za razdoblje od siječnja do rujna 2023. godine, veći za devet posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, a u narednom se očekuje nastavak pozitivnog trenda rasta prihoda.
“Prometna infrastruktura jedan je od nužnih uvjeta za razvoj turizma s obzirom na to da dostupnost ima važnu ulogu pri odabiru destinacije. Izgradnja autocesta u Hrvatskoj doprinijela je da turistička odredišta postanu pristupačnija, a samim time i atraktivnija te u konačnici i bolje pozicionirana na ljestvici turističke ponude. Ovo je naročito bitno u kontekstu Hrvatske kao turističke destinacije u koju cestovnim putem ulazi oko 80 posto svih stranih gostiju. Hrvatske autoceste upravo iz tog razloga kontinuirano investiraju u razvoj prometne infrastrukture kroz izgradnju novih dionica, čvorova i odmorišta, ali i održavanja postojećih dionica u svrhu poboljšanja sigurnosti prometa i pružanja bolje usluge korisnicima”, naglasio je dr.sc. Boris Huzjan, direktor Hrvatskih autocesta za Financije.hr.
Strateške investicije HAC-a su: završetak koridora Vc, autoceste A11 Zagreb-Sisak, autoceste A1 do Dubrovnika, autoceste A7, te novi sustav naplate cestarine. Nove investicije ključne su za integraciju svih dijelova Hrvatske u mrežu modernih i sigurnih prometnica te povezivanje lokalnog stanovništva i gospodarstva na mrežu autocesta.
Cilj je do 2030. godine integracija svih dijelova Hrvatske u mrežu modernih i sigurnih prometnica kako bi se dodatno potaknuo razvoj gospodarstva, naročito turističkog sektora, kroz poboljšanje dostupnosti, ističu iz HAC-a za naš portal.
Stoga su u narednom planskom razdoblju investicije u području izgradnje novih dionica usmjerene na izgradnju: A1 Metković – Dubrovnik, A1 Zagreb – Karlovac – Bosiljevo-dogradnja 3. trake, A3 Obilaznica Zagreba-dogradnja 3. trake, A5 Granica Mađarske – Beli Manastir, A7 Križišće – Selce, A7 Selce – Novi Vinodolski (1. faza), A7 Novi Vinodolski – Senj, A8 Dogradnja drugog kolnika čvor Učka – Bina Istra, A11 Spoj A11 i Sarajevske ulice i A11 Lekenik – Sisak.
U 2024. godini u radove izgradnje i izvanrednog održavanja planira se uložiti 148.942.000 eura.
Uz navedeno, planira se i izgradnja novih čvorišta, kako bi se autocesta približila što više lokalnom stanovništvu. Naglasak će biti stavljen i na modernizaciju odmorišta, izgradnju zidova za zaštitu od buke, povećanje energetske učinkovitosti zamjenom postojeće rasvjete LED rasvjetom te jačanje održivog poslovanja izgradnjom solarnih elektrana.
S obzirom na to da je većina autocesta na europskim koridorima, podsjećaju iz HAC-a, izgradnja je uvjetovana stvarnom potrebom za prometnim povezivanjem Hrvatske u europsku prometnu mrežu, ali i osiguranjem prometne povezanosti regija na području Hrvatske.
Pročitajte još:
I u skladu sa Strategijom niskougljičnog razvoja RH do 2030. godine, s pogledom na 2050. godinu (NN 63/2021), s ciljem primjene zelenih i održivih načela u razvoju prometa te upravljanja održivošću prema zelenim autocestama, HAC provodi aktivnosti u područjima zelenog poslovanja, društveno odgovornog poslovanja i korporativnog upravljanja.
Hrvatske autoceste u sklopu zelene tranzicije su s Europskom investicijskom bankom kroz Invest Eu Program potpisale dva ugovora za tehničku i savjetodavnu pomoć s krajnjim ciljem da se kroz zeleno poslovanje ostvare značajnije uštede komunalnih troškova te troškova održavanja.
4 Odgovora
U ceste se najvise ulaze u Rh.
Slažem se, treba ulagati u autoceste
Tako je
Ma, u autoceste mora se ulagat!