Hrvatska zaostaje za EU prosjekom u digitalnoj tranziciji

HGK edukacija, Foto: HGK

Hrvatska još uvijek zaostaje za prosjekom EU u razvoju digitalnih vještina i implementaciji naprednih tehnologija, istaknuto je na dvodnevnoj edukaciji “Strategija digitalne transformacije poslovanja” u organizaciji Hrvatske gospodarske komore.

Prema prošlogodišnjem DESI izvješću o digitalnoj transformaciji nalazi na 21. mjestu od 27 članica EU. Izazovi su digitalna povezanost ruralnih područja i razvoj digitalne infrastrukture, poput 5G mreže.

Potencijal za napredovanje, navode, leži u potporama poduzećima za digitalnu tranziciju poslovanja i u obrazovanju o prednostima digitalizacije.

Zelena i digitalna transformacija gospodarstva jedan je od ključnih smjerova Nacionalne razvojne strategije Hrvatske do 2030. godine. U skladu s europskim planom Digitalnog desetljeća, Hrvatska radi na digitalnoj transformaciji malih i srednjih poduzeća, kako bi do kraja desetljeća 90 posto MSP-ova postiglo osnovnu razinu digitalne integracije.

Tomislav Radoš, Foto: HGK

“Digitalna transformacija omogućuje tvrtkama da kroz disruptivne inovacije i brzu prilagodbu promjenama zadrže profitabilnost, povećaju konkurentnost i stvore dugoročnu vrijednost, uz naglasak na ljude, organizacijsku kulturu i tehnologiju. Ona je nužnost za svako poduzeće koje želi opstati i rasti na suvremenom tržištu. U tom kontekstu, ova edukacija se pokazala iznimno važnom za hrvatske poduzetnike jer im omogućuje razumijevanje ključnih trendova te usvajanje vještina potrebnih za prilagodbu promjenama u okruženju i unaprjeđenje poslovanja. Naš cilj je pomoći poduzetnicima u izradi konkretnih i održivih strategija za uspjeh u digitalnom dobu”, poručio je potpredsjednik HGK za industriju i održivi razvoj, Tomislav Radoš.

Europska unija je postavila visoke ciljeve. Digitalno desetljeće Europe odnosi se na opsežan plan za digitalnu transformaciju do 2030. godine.

Uz digitalnu tranziciju MSP-ova, cilj ovog plana je i da tri od četiri poduzeća do kraja desetljeća koriste inovativne tehnologije kao što su umjetna inteligencija, analiza velikih podataka i cloud computing.

“Digitalizacija je posebno važna kod akvizicije novih kompanija, gdje je gotovo uvijek nužna digitalna transformacija barem dijela poslovnih procesa. Poseban izazov je identifikacija kadrova koji razumiju i vladaju određenim poslovnim procesom, a istovremeno imaju znanja i ambicije da se isti prilagodi određenom digitalnom rješenju. Također, činjenica je da digitalna transformacija zahtjeva znatna financijska sredstva, stoga su nam interesantne mogućnosti koje pružaju EU fondovi namijenjeni digitalnoj i zelenoj tranziciji”, kazala je Zoja Crnečki, savjetnica Uprave Div grupe i sudionica edukacije.

6 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari