Hrvatska uvozi igračke, maloprodaju spašava želja roditelja da djeci priušte sve

Babyland
Oprema za bebe i djecu, Izvor: Babyland

Tragom vijesti kako talijanski proizvođači igračaka i opreme za djecu, među kojima je i poznati Foppapedretti, razmišljaju kako diverzificirati poslovanje jer se rađa sve manje djece, te je jedna od ideja i prebacivanje na proizvodnju proizvoda za umirovljenike, istražili smo stanje i u Hrvatskoj, budući da ni Hrvatska nije imuna na fenomen starenja stanovništva koji je zapravo sve očitiji.

Hrvatska praktično nema proizvodnju igračaka i opreme, odnosno gotovo sve što se roditeljima nudi za njihovu djecu je iz uvoza. Jedan od najpoznatijih brendova u Hrvatskoj, BabyLand, koji djeluje od 2016. godine, te ima trgovine u Zagrebu, Varaždinu i Splitu kao i online prodaju, a iza čijeg brenda stoji tvrtka Altruist d.o.o., za Financije.hr otkriva kako se pojedini artikli sve manje traže na tržištu.

“Zadnjih godina se i u Hrvatskoj uočava pad prodaje auto sjedalica i dječjih kolica što je očito također odraz pada nataliteta, odnosno negativnog trenda u broju novorođenih. Ono što je, međutim, zanimljivo je da raste prodaja raznih pomagala ili igračaka jer je očito da roditelji žele priuštiti djeci sve što mogu. Kupuju se aparati za pripremu dječje hrane, ljuljačke, više se prodaju igračke… Takav je trend. Da se slikovito izrazim, nekad su roditelji možda kupili romobil ili bicikl, a danas je težnja kupiti i romobil i bicikl i tricikl. Stoga se mi kao prodavatelji moramo prilagođavati takvi tržišnim trendovima”, rekao je za Financije.hr, Elvisom Jakobovićem, direktor tvrtke Altruist u čijem je vlasništvu lanac trgovina Babyland.

On ističe i kako je više od 90 posto igračaka i opreme za bebe i djecu iz uvoza. Po njegovim riječima, konkurenti Babylandu su još jedino dva veća lanca takvih trgovina – Baby Center i Magic Baby.

BabyLAnd
BabyLand trgovina, Foto: Babyland.hr

Baby Center je osnovan u slovenskim Brežicama 1992. godine, a na hrvatsko je tržište ušao 2012. godine. Baby Center se spojio također sa slovenskim lancem trgovina za djecu Pikapolonica (Bubamara) koja je poslovala u Hrvatskoj od 2009. godine tako da sada imaju zajednički brend pod nazivom Baby Center. Osim u Hrvatsku, slovenski je lanac ušao i na tržišta Kosova i Sjeverne Makedonije, navodi se na njihovoj internetskoj stranici.

Magic Baby posluje već 36. godinu i, kako ističu, 1999. godine su pokrenuli i vlastitu proizvodnju namještaja i posteljine za bebe i manju djecu, a nešto kasnije krenuli su i s proizvodnjom dječjih kolica i druge opreme pod brendom Bertonne. Uz dječja kolica Bertonne uključuje autosjedalice, sklopive krevetiće, hranilice, ležaljke, njihaljke, hodalice i tricikle.

Osim ta tri lanca, ostalo se svodi na male pojedinačne lokalne trgovine.

Babyland
Auto sjedalice za bebe i djecu, Foto: Babyland

Vlasnik BabyLanda napominje da je problem s kojim se suočavaju prodavatelji u ovom segmentu izražen rast troškova zadnjih godina što uključuje režije, plaće i posebice transportne troškove, kako u slučaju velikih prijevoznika tako i u slučaju kurira.

“Mi nismo biznis s velikim obrtajem, odnosno prometom, kao kod prodaje odjeće, a troškovi su nam praktično jednako rasli. Također, ne možemo tek tako prebaciti trošak na kupce i to nastojimo izbjeći. Cijenu jedino povećavamo ako nam to učini sam proizvođač”, navodi Jakobović.

Premda je djece sve manje, a proizvodnje dječjih igračaka i opreme gotovo da i nemamo, vjerojatno se neće baš dogoditi da maloprodajni lanci u ovoj tržišnoj niši zbog osjetnog pada prodaje počnu razmišljati o prelasku na druge vrste poslovanja, ali je isto tako izvjesno da teško da ima nekog prostora za rast.

ALTRUIST d.o.o.

Jalkovečka ulica 31, 42000, Varaždin, Hrvatska

Poslovni prihodi (EUR):
2.880.028,41 (2024.)
Broj zaposlenih:
26 (2024.)

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari