U prošloj godini vrijednost prodanih razglednica i srodnih pošiljki u Europskoj uniji (EU) iznosila je 60 milijuna eura što je pad od 15 posto na godišnjoj razini, odnosno u odnosu na 69 milijuna eura iz 2023. godine.
Pad prodaje razglednica traje od 2014. godine uz iznimku razdoblja pandemije kada je broj skočio i dosegao najveću vrijednost u proteklih deset godina. U razdoblju od 2020. do 2022. godine vrijednost prodaje razglednica povećala se za gotovo 50 posto došavši na 81,3 milijuna eura.
Dakle, 2014. godine ta je vrijednost iznosila 75,9 milijuna eura da bi pala na 53,8 milijuna u 2020. godini.
U istom desetogodišnjem razdoblju povećan je broj ljudi, starijih od 15 godina, koji rade u poštanskim službama diljem EU-a na 1,45 milijuna ljudi. Prije deset godina bilo ih je 1,4 milijuna.
Među zaposlenima ima 913 tisuća muškaraca ili 63 posto ukupno zaposlenih u sektoru.
U prosjeku u sektoru poštanskih usluga u EU radi 70 ljudi na 10.000 zaposlenih. To je blagi pad naspram 75 osoba na 10.000 zaposlenih kakav je bio omjer 2014. godine.

Prije 10 godina je bio povoljniji omjer u korist zaposlenih žena jer je tada u poštanskim službama radilo 780 tisuća muškaraca i 619 tisuća žena.
U Hrvatskoj je u protekloj godini bilo zaposleno 12,1 tisuća osoba od čega je bilo 8,3 tisuće muškaraca.

Deset godina ranije bilo je 14,7 tisuća zaposlenih i u tome je bilo 8,6 tisuća muškaraca i 6,1 tisuća žena.
Dakle, poštanske usluge su u 10 godina ostale u Hrvatskoj bez 2,6 tisuća zaposlenika.
U Njemačkoj, primjerice, 324,1 tisuća osoba je na kraju prošle godine radilo u poštanskim službama od čega je 225,4 tisuće muškaraca.
Pročitajte još:
Tamo je u 10 godina povećan broj zaposlenih u tom sektoru za 32 tisuće.
I u Sloveniji je broj djelatnika u poštanskim uslugama povećan, i to sa šest na 8,8 tisuća.










Jedan odgovor
Jer su im standardi prenisko pali