Servis za dostavu hrane Bolt Food povlači se s hrvatskog tržišta “iz poslovnih razloga,” izvijestili su iz matične kompanije Bolt u priopćenju u četvrtak, dodavši da će narudžbe putem te aplikacije primati još mjesec dana.
“Trenutačno smo odlučili da nećemo nastaviti s poslovanjem Bolt Fooda u Hrvatskoj iz poslovnih razloga. To znači da naši korisnici neće moći naručivati putem naše Bolt Food aplikacije za dostavu hrane od 6. listopada 2025. Bolt posluje na principu učinkovitosti i razboritosti što ponekad podrazumijeva teške odluke koje dugoročno poboljšavaju poslovanje tvrtke”, istaknuli su iz Bolta u priopćenju poslanom hrvatskim medijima.
Bolt Food je u Hrvatsku došao u svibnju 2020., isprva u Zagreb, i u sljedećih par godina proširili su se i na Split i Osijek. Aplikacija je imala isti model poslovanja kao i konkurenti – restorani su plaćali proviziju za hranu kupljenu preko aplikacije, kupci su plaćali dostavu, a dostavljači nisu bili Boltovi zaposlenici već “partneri.”
Servis je nastao kao ogranak popularne estonske aplikacije za taksi prijevoz Bolt, do 2019. zvane Taxify, no u proteklih pet godina nije se uspjela nametnuti na hrvatskom tržištu dostave hrane, u konkurenciji puno raširenijih aplikacija Wolt, u vlasništvu američkog DoorDasha, i Glovo, u vlasništvu njemačke tvrtke Delivery Hero.
Iz Bolta su rekli da su o odluci da ne nastavljaju s poslovanjem u Hrvatskoj obavijestili i partner dostavljače, restorane i maloprodajne partnere.
Pritom su opet istaknuli da Bolt ne zapošljava dostavljače, već osigurava platformu koja povezuje partnere dostavljače s korisnicima, pri čemu u većini slučajeva dostavljače zapošljavaju partnerske tvrtke, tzv. agregatore, koje Bolt zove “flote.”
“Ako partneri dostavljači i vlasnici flota žele nastaviti surađivati s nama, mogu pružati usluge prijevoza putem Bolt platforme. Na taj način i dalje će imati priliku ostvarivati prihod s Boltom i nakon prestanka Bolt Food poslovanja u Hrvatskoj”, poručili su.
Pročitajte još:
Istaknuli su i da Bolt u Hrvatskoj nastavlja s radom aplikacije za prijevoz, koja osim vožnje na zahtjev pruža i najam električnih romobila, u kojima su, kažu iz kompanije, tržišni lider.
Hrvatska nije prvo tržište na kojem je Bolt Food priznao poraz. Primjerice krajem 2023. su se povukli iz Nigerije, gdje su bili prisutni od 2021. i Južnoafričke Republike, gdje su došli 2020. Na oba tržišta su bili pod pritiskom sličnih domaćih servisa, kao i drugih globalnih igrača kao što su Uber Eats i Glovo.
2 Odgovora
Baš šteta
Ne zanima me baš