Prilagodba tržišnim trendovima i pravovremeni odgovor na potrebe potrošača ključni su faktori za dugoročno uspješno poslovanje trgovaca, poručeno je s IV. konferencije o trgovini Održivi potrošač – potrošač budućnosti koja se održala u organizaciji Hrvatske gospodarske komore (HGK).
Na konferenciji su predstavljeni rezultati istraživanja o kupovnim navikama u Hrvatskoj prema odabiru potrošača te rezultati istraživanje o potrošačkim navikama generacije Z. Uz uobičajene zakonitosti tržišta, navedeno je u priopćenju, važnost pravovremene transformacije poslovanja danas postaje sve izraženija uslijed klimatskih, geopolitičkih i energetskih izazova.
“Kako bismo omogućili našim članicama da se prilagode novim trendovima te uoče potencijale i izbjegnu rizike, HGK je pokrenuo niz istraživanja koje će članice moći koristiti na zahtjev, a u cilju donošenja poslovnih odluka temeljenih na podacima. Nacionalno istraživanje o navikama kupovanja i konkurentima na tržištu robe široke potrošnje omogućit će poslovnim subjektima uvid u stanje u raznim segmentima tržišta, počevši od regionalnih navika potrošača do profila potrošača pojedinog trgovačkog lanca”, kazala je Maja Bogović, direktorica Sektora za trgovinu HGK.
Istraživalo se šest različitih kategorija potrošnje a rezultati istraživanja vezani za proizvode široke potrošnje ukazuju na to da smo vrlo aktivni kupci te da mjesečno obavimo kupnju u 4,62 različita trgovačka lanca. Razlozi odabira kupovine u kojoj najčešće kupujemo su dominantno blizina, i to za 60 posto ispitanika, dok je za 50 posto ispitanika najvažniji kriterij povoljne cijene a 42 posto odabire prodavaonicu zbog posebnih akcija.
Gledajući kategorije proizvoda svježe meso i kruh, i dalje najčešće kupujemo u mesnicama i pekarnicama dok se u kategoriji drogerija ističe dm. Odjeću je u posljednja tri mjeseca kupovalo 91 posto ispitanika i to 88 posto u fizičkoj prodavaonici, a 35 posto online, priopćeno je iz HGK.
Pročitajte još:
Internet trgovina je i dalje u porastu. Rezultati istraživanja pokazali su da je na razini Hrvatske u posljednja tri mjeseca na specijaliziranim internetskim stranicama kupovalo 71 posto građana. Podjednako kupuju i muškarci (70,3 posto) i žene (71,6 posto), dok je prosječna starost 45 godina. Regionalno gledajući, najviše čak 82,8 posto se online kupuje u regiji Istra i Primorje sa zaleđem.