Heineken pozdravlja trgovinski sporazum, no unatoč rastu dobiti očekuje probleme na američkom tržištu

Ilustracija: Stella de Smit / Unsplash

Nizozemski pivarski gigant Heineken pozdravio je u ponedjeljak sklapanje trgovinskog sporazuma između Europske unije i SAD-a i rekao da razmatra “sve opcije” za hvatanje u koštac sa dugoročno sve većim carinskim problemima, što bi moglo uključivati i selidbu proizvodnje.

Heineken je drugi najveći proizvođač piva na svijetu, te izvozi svoje proizvode – u prvom redu svoje svijetlo pivo istog imena – iz pivovara u Europi i Meksiku za američko tržište. Osim toga, na prodaju Heinekena održavaju se i indirektne posljedice američkog trgovinskog rata, poput pada potražnje zbog štednje potrošača, kao primjerice u Brazilu.

Unatoč tome, u prvoj polovici godine Heineken je zabilježio rast organske operativne dobiti od 7,4 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, što je nadmašilo očekivanja analitičara koji su očekivali rast od 7,0 posto, uslijed dobrog rasta u nekoć teškim regijama za Heinken kao što su Afrika i Azija, kao i rezanje operativnih troškova.

Ipak, dionice Heinekena su u ponedjeljak pale za 1,4 posto u ranoj trgovini. Predsjednik uprave Dolf van den Brink pozdravio je predvidljivost koju bi trebao donijeti trgovinski sporazum dogovoren između EU i SAD-a u nedjelju, kojim je carina za europsku robu postavljena na 15 posto. To je više od dosadašnjih 10 posto, ali niže od ranijih prijetnji predsjednika Trumpa od 30 posto – a i takva nova stopa će zasigurno utjecati na dobit na američkom tržištu.

Iz kompanije kažu da razmatraju sve potencijalne opcije za dugoročno ublažavanje efekta carina, uključujući i premještanje proizvodnje, ali dodaju da su takvi potezi vrlo kapitalno intenzivni, te da za bilo kakvo odlučivanje prvo treba pričekati veću dosljednost u političkim i trgovinskim mjerama.

“Razmišljamo o svim opcijama, od nastavka sa sadašnjim ustrojem, pa sve do nekog hibridnijeg oblika proizvodnje, ili nekih drugih rješenja,” rekao je Van den Brink novinarima. “Ako, i kada, procijenimo da su financijski isplativije u srednjoročnom ili dugoročnom razdoblju, svakako ćemo ih istražiti.”

Heineken još uvijek mora misliti i na američke carine od 30 posto na proizvode iz Meksika, osim ako i meksička vlada ne postigne trgovinski sporazum s Washingtonom prije zadanog krajnjeg roka koji istječe 1. kolovoza.

Iz kompanije su novinarima rekli da su nakon prvog tromjesečja ove godine primijetili da globalna gospodarska neizvjesnost pogađa potrošnju i optimizam potrošača u SAD-u, Brazilu i Meksiku. U Meksiku su primjerice značajno pale novčane doznake iz SAD-a koje Meksikanci šalju rodbini, što je utjecalo na prodaju piva, a osim toga i hispanski potrošači u SAD-u troše manje, rekao je Van den Brink.

Bez obzira na sve, Heineken i dalje očekuje godišnji rast dobiti u 2025. od između 4-8 posto. Iz kompanije kažu da su prihodi u drugom tromjesečju rasli za 3,3 posto dok je volumen prodaje pao za 0,1 posto, što je također nadmašilo očekivanja analitičara. Godišnji cilj uštede na troškovima također je povećan, s 300 milijuna eura na 500 milijuna eura.

Europska prodaja Heinekena se usporava, zbog teških i dugotrajnih pregovora o cijenama, što je posebno naštetilo njihovom ključnom portfelju bezalkoholnih pića. “Heineken je ponovno imao solidan kvartal,” rekao je u komentaru Laurence Whyatt, analitičar Barclaysa, dodavši da je dobra dobit Heinekena nadoknadila pad prodaje u Europi.

Heineken je u prvih šest mjeseci godine prodao 116,4 milijuna hektolitara piva, u usporedbi s 118,2 milijuna u prvoj polovici 2024. godine. Prihodi od prodaje su bili 14,2 milijarde eura, izvijestio je AFP, u odnosu na 14,8 milijardi eura u prvoj polovici prošle godine.

2 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari