Globalna prodaja električnih vozila porasla za samo 15 posto u kolovozu

Canva
Punjač za električne automobile, Foto: Canva.com

Globalna prodaja potpuno električnih i plug-in hibridnih vozila porasla je za 15 posto u kolovozu 2025. u odnosu na prethodnu godinu, što je najsporija stopa rasta od siječnja, objavila je tvrtka za istraživanje tržišta Rho Motion.

Rast prodaje električnih vozila u Kini, koji je u prvoj polovici godine u prosjeku iznosio 36 posto mjesečno, u kolovozu se smanjio na šest posto. Međutim, očekuje se da će prodaja u Kini i dalje biti snažna u četvrtom tromjesečju jer će postati dostupna nova sredstva za programe subvencija i uobičajeni sezonski oporavak, rekao je Charles Lester, voditelj podataka tvrtke Rho Motion.

Kina je najveće svjetsko tržište automobila i čini više od polovice globalne prodaje električnih vozila, što uključuje električna vozila na baterije i plug-in hibride.

Ukupni rast prodaje automobila u Kini u kolovozu je pao na najnižu razinu u sedam mjeseci. Kineski BYD, najveći svjetski proizvođač električnih vozila, prošli je tjedan smanjio svoj globalni prodajni cilj za 2025. za čak 16 posto. Međutim, kolovoz je bio najbolji mjesec do sada u smislu prodaje električnih i hibridnih vozila za Geely, Xpeng i Nio, što znači da manji lokalni proizvođači preuzimaju tržišni udio u Kini.

Rast na drugim tržištima djelomično je nadoknadio pad u Kini, piše Reuters. Potražnja u SAD-u porasla je uoči isteka poreznih olakšica, a Europa je zabilježila zamah zbog poticaja usmjerenih na ubrzanje dekarbonizacije.

Globalna prodaja baterijskih električnih vozila i plug-in hibrida porasla je na 1,7 milijuna jedinica u kolovozu. U istom mjesecu lani potražnja u Kini je porasla zbog subvencija. Stopa rasta pala je s 21 posto u srpnju.

Kineska prodaja dosegla je 1,1 milijun vozila. Europska prodaja porasla je za 48 posto na oko 283.453 jedinica, dok je prodaja u Sjevernoj Americi porasla za 13 posto na 201.255. Prodaja u ostatku svijeta porasla je za 56 posto na više od 144.280 vozila.

“U SAD-u očekujemo rekordnu prodaju u kolovozu, a zatim još jedan snažan mjesec u rujnu; mogao bi to biti još jedan rekord, a zatim vjerojatno veliki pad”, kazao je Lester.

“BYD još uvijek ima tržišni udio i sada sigurno osjećaju pritisak drugih proizvođača originalne opreme”, dodao je.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari