Ministar turizma i sporta Tonči Glavina rekao je u utorak da je ovaj mjesec u odnosu na rekordni rujan prošle godine turistički promet povećan za šest posto, a podaci za cijelu godinu na tragu su oko dva posto više dolazaka i jedan posto više noćenja.
Istovremeno je, piše Hina, pozvao na pametno formiranje cijena u sljedećoj godini, kazavši da će se po tome mjeriti uspjeh i rezultati sezone.
Sudjelujući na 9. međunarodnoj konferenciji Tourism 365, Glavina je dodao i da se već dugo govori o nužnim promjenama kako bi se realizirao cjelogodišnji turizam te da u ovoj godini svjedočimo takvoj transformaciji jer, iako imamo rekordne turističke rezultate, po prvi puta taj rast i rezultati nisu generirani samo u dva ljetna mjeseca.
Smatra kako to ukazuje na smanjenje sezonalnosti i snažan rast u predsezoni i posezoni.
Otkrio je i da su podaci za cijelu godinu na tragu onoga što je predstavljeno početkom rujna, oko dva posto više dolazaka i jedan posto više noćenja te da imamo stalni rast i potvrdu da Hrvatska postaje održiva turistička destinacija.
Na pitanje je li sezona mogla biti bolja da su cijene bile drugačije, Glavina je ocijenio da smo mogli ostvariti bolje rezultate na razini godine da smo imali nešto veću cjenovnu konkurentnost.
“Prema istraživanjima diljem Europe, ovo je specifična godina, prvi puta gostima je glavni motiv odabira destinacije upravo cijena, odnos cijene i kvalitete”, istaknuo je.
Novasol, dio Awazea, vodeće europske tvrtke koje se bavi smještajem u turističkim kapacitetima i turističkim naseljima početkom rujna je objavio podatke za prethodni mjesec prema kojima su u kolovozu u Hrvatskoj ostvarili više od 220.000 gostiju, što je rast od 12 posto na godišnjoj razini, dok je broj noćenja premašio 1,3 milijuna.
Pročitajte još:
Prosječna popunjenost u priobalnim regijama dosegnula je 91 posto, a najveći rast zabilježen je u Istri i na Kvarneru.
“Treba naglasiti kako je aktualna sezona iznimno zahtjevna budući da se domaći turizam “bori” s predodžbom naše zemlje kao skupe i precijenjene destinacije. Da bi se takav dojam anulirao, bilo je potrebno u pripremnim fazama sezone utemeljiti prodajnu politiku i politiku cijena s partnerima iznajmljivačima. Velik dio onih koji su uvažili sugestije, ostvarili su prodajne rezultate koji odskaču od prodajnih ostvarenja cjelokupnog turističkog sektora”, priopćeno je iz Novasola.