Francuski regulator Sheinu izrekao kaznu od 40 milijuna eura

Shein, Foto: Wikimedia Commons

Francuska agencija za zaštitu tržišnog natjecanja objavila je u četvrtak da je kaznila maloprodajni brend brze mode Shein sa 40 milijuna eura zbog obmanjujućih poslovnih praksi.

Reuters piše kako je, nakon provedene istrage koja je trajala gotovo godinu dana, utvrđen niz prekršaja među kojima su i obmanjujući popusti te nejasne tvrdnje o utjecaju na okoliš.

Agencija je navela i da je tvrtka prihvatila kaznu.

U priopćenju, iz Sheina su naveli da je agencija za zaštitu tržišnog natjecanja obavijestila Infinite Style Ecommerce Co Ltd (ISEL), upravlja njihovom prodajom, o problemima vezanim uz popuste i tvrdnje o okolišu još u ožujku prošle godine te da su unutar sljedeća dva mjeseca poduzete korektivne mjere.

“Svi izneseni problemi su stoga riješeni prije više od godinu dana”, stoji u priopćenju Sheina.

Ovo nije prvi put da se kineska tvrtka našla na udaru regulatora. Europska unija tako je u svibnju Sheinu dala rok od mjesec dana da odgovori na njezine nalaze ili će se suočiti s novčanim kaznama temeljenima na prodaji u državama članicama u kojima su navodno kršili zakon.

Njihova istraga, koju vodi tijelo za zaštitu prava potrošača, otkrila je “širok raspon praksi s kojima se potrošači suočavaju prilikom kupovine na Sheinu, a koje su u suprotnosti s pravnom praksom Unije”. Među njima su obmanjujuće informacije, varljive oznake proizvoda, netočne tvrdnje o održivosti i skrivene kontaktne podatke.

U lipnju je, pak, paneuropska organizacija potrošača BEUC podnijela je pritužbu Europskoj komisiji protiv Sheina zbog korištenja takozvanih “mračnih obrazaca” – taktika osmišljenih kako bi se korisnike potaknulo na veću potrošnju putem njegove aplikacije i web stranice.

“Pop-up” prozori koji potiču kupce da ne napuste aplikaciju kako ne bi izgubili promotivne ponude, odbrojavanje vremena koje stvara pritisak da se kupovina dovrši što prije te beskonačno pomicanje sadržaja u aplikaciji, neke su od metoda koje Shein koristi, a koje bi se prema izvješću BEUC-a, mogle smatrati “agresivnim poslovnim praksama”.

Vezano uz ovo pitanje smo kontaktirali i Hrvatsku udrugu za zaštitu potrošača (HUZP) u kojoj su nam rekli da Unija potrošača Hrvatske, u čijem je HUZP članstvu, a koja je članica BEUC-a, nije sudjelovala u spomenutoj žalbi.

Također, otkrili su nam kako dosad nisu imali nikakvih prigovora hrvatskih potrošača na Shein.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari