Ford ukida 4.000 radnih mjesta u Europi

Wikimedia Commons
Fordova tvornica u Saarlouisu, Foto: Wikimedia Commons

Ford planira ukinuti gotovo 4.000 radnih mjesta u Europi u sljedeće tri godine, oko 14 posto svoje radne snage u regiji, budući da se proizvođač automobila suočava sa smanjenom potražnjom za električnim vozilima i sve većom konkurencijom iz Kine. Američka tvrtka je priopćila da će otkazi biti dovršeni do kraja 2027. te da će biti koncentrirani u Njemačkoj i Ujedinjenom Kraljevstvu.

“Globalna automobilska industrija i dalje je u razdoblju poremećaja, posebno u Europi, gdje se suočava s neviđenim konkurentskim, regulatornim i ekonomskim preprekama”, naveo je Ford u priopćenju.

Dave Johnston, Fordov europski potpredsjednik za transformaciju i partnerstva, kazao je da je ključno poduzeti teške, ali odlučne mjere kako bi se osigurala buduća Fordova konkurentnost u Europi.

Globalni proizvođači automobila pod pritiskom su zbog slabe prodaje i intenzivne konkurencije iz Kine, gdje proizvođači električnih vozila uzimaju tržišni udio od zapadnih rivala, koji inače tradicionalno dominiraju najvećim svjetskim tržištem osobnih automobila.

Fordovo poslovanje s osobnim vozilima pretrpjelo je značajne gubitke u Europi posljednjih godina. Kao i drugi proizvođači automobila, morao je sniziti cijene svojih električnih vozila, koja su donosila velike gubitke, i smanjio je planiranu proizvodnju električnih vozila. Prošle je godine tvrtka rekla da će otpustiti oko 4.900 radnika diljem Europe.

Jučer je Ford priopćio da će dodatno prilagoditi proizvodnju svojih novih modela Explorer i Capri u Europi, što će rezultirati kraćim radnim danima za osoblje, zbog slabe gospodarske situacije i manje potražnje za električnim automobilima, prenosi CNN. Fordov glavni financijski direktor, John Lawler, nedavno je napisao pismo njemačkoj vladi pozivajući na korake za poboljšanje tržišnih uvjeta za proizvođače automobila.

“Ono što nam nedostaje u Europi i Njemačkoj je jasna politika za unaprjeđenje e-mobilnosti, kao što su javna ulaganja u infrastrukturu za punjenje, značajni poticaji za pomoć potrošačima da pređu na elektrificirana vozila, poboljšanje troškovne konkurentnosti za proizvođače i veća fleksibilnost u ispunjavanje ciljeva usklađenosti s CO2”, rekao je Lawler.

Vijest o otkazima u Fordu dolazi samo nekoliko tjedana nakon što je Volkswagen rekao da će smanjiti plaće zaposlenika za 10 posto kako bi zaštitio radna mjesta i budućnost tvrtke. Njemački proizvođač automobila planira zatvoriti najmanje tri tvornice u svojoj domovini i otpustiti desetke tisuća zaposlenika dok se bori sa slabim tržištem automobila u Europi i velikim gubitkom tržišnog udjela u Kini.

Radnici Volkswagena rekli su da bi bili spremni odustati od povećanja plaća u ukupnom iznosu od 1,5 milijardi eura ako rukovoditelji tvrtke obećaju da neće zatvoriti nijednu tvornicu i pristanu žrtvovati dio svojih bonusa.

2 Odgovora

  1. Nažalost nastavlja se trend velikih otpuštanja u automobilskoj industriji. Kina će tu postati lider

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari