LNG Hrvatska ulazi u završnicu aktivnosti oko proširenja kapaciteta terminala na otoku Krku kojim će se godišnje u Hrvatsku moći dopremiti 6,1 milijarda kubičnih metara ukapljenog prirodnog plina.
“I dalje stoje termini koji su odobreni prošle godine, pa očekujemo završetak svih radova na projektu povećanja kapaciteta u listopadu ove godine”, kazali su za Financije.hr iz tvrtke LNG Hrvatska.
Krčki terminal, kojemu je sada kapacitet 2,9 milijardi kubičnih metara plina godišnje, ima sve kapacitete zakupljene do 2037. godine i sada će biti zanimljivo vidjeti kako će se razvijati stanje s novom ponudom, poglavito u kontekstu analiza da Europska unija (EU) već ima previše terminala naspram očekivanih potreba za plinom u idućim godinama.
Naime, prema nedavnoj analizi američkog Instituta za ekonomiku energetike i financijske analize, LNG terminali u EU rade na prosječno 42 posto kapaciteta što očito nije slučaj s krčkim terminalom.
U prošloj godini je uvoz ukapljenog prirodnog plina u EU pao 16 posto naspram prethodne godine i bio je na najnižoj razini u zadnjih 11 godina.
Ideja proširenja kapaciteta krčkog terminala izvire iz želje osiguranja dovoljnih količina za domaće potrebe, poglavito u kontekstu pada domaće proizvodnje i geopolitičkih rizika nakon napada Rusije na Ukrajinu, a onda i iz otvaranja mogućnosti opskrbe poglavito za članice EU-a na području srednje Europe.
LNG Hrvatska kani nove kapacitete ponuditi u idućim mjesecima.
“Nove kapacitete ponudit ćemo tržištu čim se odobre nova pravila za korištenje terminala, a to očekujemo u travnju ove godine”, ističu u LNG Hrvatska.
Inače, cijeli projekt proširenja kapaciteta krčkog terminala košta 40 milijuna eura, a od toga je Europska komisija odobrila državnu potporu u vrijednosti 25 milijuna eura iz okvira europskog mehanizma za oporavak i otpornost.
Ugradnja novog modula za uplinjavanje na takozvani FSRU brod LNG Croatia, odnosno plutajući terminal, trebala bi biti obavljena na ljeto.
No, nije dovoljno samo proširiti kapacitet terminala već je nužno tome prilagoditi plinovodnu mrežu i u tom dijelu Plinacro je prošle godine krenuo u nadogradnju transportnih kapaciteta vrijednu 533 milijuna eura bez PDV-a u okviru projekta izgradnje prateće infrastrukture za proširenje krčkog terminala.
Riječ je o četiri plinovoda duga 216 kilometara kako bi se plin mogao dopremati hrvatskim potrošačima te dalje prema Sloveniji i Mađarskoj.
Pročitajte još:
Plinovod Omišalj-Zlobin će se spojiti s novim plinovodima Zlobin-Bosiljevo, Bosiljevo-Sisak i Kozarac-Sisak, a predviđena je i izgradnja plinovoda Lučko-Zabok za podizanje transportnog kapaciteta prema Sloveniji.
Radovi bi trebali u cijelosti završiti do sredine iduće godine. Ono što je zanimljivo je želja da svi ti plinovodi u budućnosti budu adekvatni i za transport vodika.
4 Odgovora
Živjeli novi kapaciteti!
Ovo stvarno podrzavam. Sto vise trebaju se kapaciteti prosiriti i bitan nam je ukapljeni prirodni plin!
Dobro i pohvalno
Pa mi postajemo energetski gigant