U prva dva mjeseca ove godine udio novih prodanih baterijskih električnih vozila u Europskoj uniji (EU) osjetno je porastao u odnosu na isto razdoblje prošle godine, i to na 15,2 posto tržišnog udjela naspram 11,5 posto u istom razdoblju lani, objavila je Europska udruga proizvođača automobila ACEA.
Dosta je porastao i tržišni udio hibridnih električnih vozila na 35,2 posto naspram 28,8 posto prije godinu dana. Time su takva vozila postala vodeći izbor europskih potrošača preskočivši benzinske automobile čiji je tržišni udio među novim registriranim vozilima u godinu dana pao s 35,5 posto na 29,1 posto.
Na nove dizel automobile otpalo je 9,7 posto tržišta naspram 13,1 posto u prva dva mjeseca 2024. godine.

Inače, broj novih registriranih vozila u EU u prva dva mjeseca ove godine na godišnjoj je razini pao tri posto, a među najvećim tržištima najviše se to osjetilo u Italiji brojkom od šest posto te u Njemačkoj padom od 4,6 posto. U Španjolskoj je situacija potpuno suprotna jer je ostvaren rast novih prodanih automobila od 8,4 posto.
Samo u veljači u cijeloj EU pad je 3,4 posto, a najviše u Njemačkoj 6,4 posto.
U Hrvatskoj je u veljači također prodano manje automobila no u istom mjesecu lani, odnosno 4.245 naspram 4.530 u veljači 2024. To je pad od 6,3 posto. Za usporedbu, u cijeloj EU u veljači je prodano 853.670 novih vozila.
Prošle godine najviše novih vozila u Hrvatskoj prodano je u svibnju. Brojka je bila 8.523.
U prva dva mjeseca ove godine na hrvatskom tržištu u prodaji i dalje najveći udio nose benzinski automobili, i to 41,5 posto ispred hibridnih automobila s 36,5 posto. Na trećem mjestu su dizel automobili sa 14,4 posto. Pad u broju novih registriranih vozila u odnosu na isto razdoblje u 2024. je 3,4 posto, odnosno 8.717 naspram 9.022.
Prije godinu dana benzinski automobili su imali udio od 43,7 posto, hibridni 29,6 posto, a dizel 20,2 posto.
Kod baterijskih električnih vozila udio je pao na 1,4 posto s lanjskih 1,5 posto.

Očito je da hibridna električna vozila dobivaju zamah na tržištu Europske unije što se vidi i u Hrvatskoj.
Zanimljivo je da je u Francuskoj, primjerice, broj novih registriranih hidbridnih automobila porastao u prva dva mjeseca naspram istog razdoblja lani za čak 51,4 posto, dok se kod benzinskih vozila dogodio pad od 27,5 posto.
U prva dva mjeseca ove godine najviše je novih automobila u EU prodao Volkwsagen, i to 460.425, čime je njegov tržišni udio povećan za dva postotna boda na 27,3 posto.
Pročitajte još:
Po tržišnom udjelu drugi je Stellantis, no s padom od 2,8 postotnih bodova u odnosu na prva dva mjeseca lani. Ove godine ta je grupacija prodala 277.744 automobila i imala tržišni udio od 16,5 posto.
Treći je Renault s tržišnim udjelom od 11,4 posto ili 192.391 prodanih novih automobila čime je ostvaren napredak u odnosu na prošlogodišnji tržišni udio od 10,2 posto.
Jedan odgovor
Europa je možda i najviše osviještena što se tiče zaštite okoliša