Europska unija predložila dodatno smanjenje carina za Teslu i druga kineska električna vozila

Freepik.com
Tesla, Foto: Freepik.com

Europska unija dodatno snižava svoje predložene carine na automobile Tesla i druga električna vozila koja dolaze iz Kine. Predložene stope smanjene su zbog, kako je navedeno, novih informacija od ovih tvrtki, iako države članice EU još moraju glasovati o ovim prijedlozima.

Tako bi Teslina predložena tarifna stopa bila smanjena devet na 7,8 posto, nakon što je ukupna stopa već bila smanjena s predloženih 20,8 posto prošlog mjeseca, prenosi Euronews pozivajući se na Reuters. Geelyju je dodijeljena stopa od 18,8 posto, umjesto prethodnih 19,3 posto carine.

Za SAIC i druge tvrtke koje ne surađuju s EU istragom, u međuvremenu će se primjenjivati ​​viša carina od 35,3 posto, što je smanjenje u odnosu na prethodnu stopu od 36,3 posto. BYD ostaje na ranije utvrđenoj carini od 17 posto.

Ove stope su dodaju na već standardne carine od deset posto koja je već nametnuta na uvoz kineskih automobila.

Ako ih zemlje članice EU odobre, nameti će se primjenjivati ​​pet godina od njihova usvajanja, što za europske potrošače znači – veću cijenu kineskih električnih vozila.

Za odbijanje ovih mjera bi bilo potrebno da najmanje 15 zemalja glasa protiv prijedloga, što predstavlja 65 posto stanovništva EU.

Podsjećamo, Europska je komisija prošle godine pokrenula istragu tržišne prakse Pekinga, koja je utvrdila da su kineske subvencije dopuštale tvrtkama za električna vozila da svoje cijene umjetno drže niskima, šteteći europskim konkurentima.

Kina je ove tvrdnje demantirala a kinesko ministarstvo trgovine ustvrdilo je da se zaključak temelji na činjenicama koje je EU jednostrano utvrdila, a ne na činjenicama oko kojih su se međusobno dogovorili.

Brojne su države u nezahvalnoj poziciji jer je Kina uzvratila također trgovinskim mjerama, iako je Peking krajem prošlog mjeseca najavio da neće uvesti privremene carine na rakiju uvezenu iz EU.

Posebno povoljan posao već je ponuđen Tesli jer je Komisija utvrdila da nema toliko koristi od državne potpore kao njezini kineski konkurenti. Iako je Tesla američka tvrtka, uključena je u spor oko subvencija zbog svoje Gigafactory u Šangaju.

Ako ih države članice odobre, konačne carine stupaju na snagu od studenog ove godine.

I Kina je spremna ponovno razgovarati s Europskom komisijom o carinama na automobile kako bi se otklonile gospodarske i trgovinske napetosti.

Tijekom sastanka s glavnim direktorom EK za trgovinu u ponedjeljak, zamjenik kineskog ministra trgovine Li Fei rekao je da je Peking spreman na razgovor i na konzultacije, navodi se u priopćenju.

Pitanje mjera koje bi trebale kompenzirati subvencije za kineska električna vozila “složeno” je i predstavlja značajne izazove za postizanje sporazuma, dodalo je ministarstvo.

“Kina je voljna nastaviti blisko surađivati s europskom stranom kako bi se postiglo rješenje koje će uvažiti interese obiju strana i u skladu je s pravilima WTO-a, kako bi se promicao zdrav i stabilan razvoj gospodarskih i trgovinskih odnosa Kine i EU”, ističu iz ministarstva.

4 Odgovora

  1. A da sufinancirate proizvodnju u EU a ne lobirate za strane prizvođače…e moja Europo

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari