Europska organizacija potrošača od EU traži zaštitu od Sheina

Shein trgovina, Foto: Raysonho @ Open Grid Scheduler/Scalable Grid Engine/Wikimedia Commons

Paneuropska organizacija potrošača BEUC podnijela je u četvrtak pritužbu Europskoj komisiji protiv internetskog trgovca brze mode Sheina zbog korištenja takozvanih “mračnih obrazaca” – taktika osmišljenih kako bi se korisnike potaknulo na veću potrošnju putem njegove aplikacije i web stranice.

“Pop-up” prozori koji potiču kupce da ne napuste aplikaciju kako ne bi izgubili promotivne ponude, odbrojavanje vremena koje stvara pritisak da se kupovina dovrši što prije te beskonačno pomicanje sadržaja u aplikaciji, neke su od metoda koje Shein koristi, a koje bi se prema izvješću BEUC-a, mogle smatrati “agresivnim poslovnim praksama”.

BEUC je, piše Reuters, naveo i slučaj u kojem je jedan mobitel primio 12 obavijesti iz te aplikacije u jednom danu.

“Za brzu modu potreban je obujam, potrebna je masovna potrošnja, a ovi mračni obrasci osmišljeni su upravo kako bi potaknuli takvu potrošnju”, istaknuo je Agustín Reyna, glavni direktor BEUC-a.

“Konstruktivno surađujemo s nacionalnim tijelima za zaštitu potrošača i Europskom komisijom kako bismo pokazali svoju predanost poštivanju zakona i propisa EU-a”, naglasili su iz Sheina i dodali kako BEUC nije prihvatio njihov zahtjev za sastankom.

Iz BEUC-a, pak, navode da Shein koristi i taktiku poznatu kao “confirm shaming” kojom se potrošača navodi da se osjeća loše ako propusti priliku za kupnju nekog proizvoda.

Između ostaloga traže od EU da prisili Shein da otkrije podatke koji stoje iza tvrdnji korištenih u njihovom marketingu, poput “zalihe su pri kraju” i odbrojavanja do završetka rasprodaja.

Vezano uz ovo pitanje smo kontaktirali i Hrvatsku udrugu za zaštitu potrošača (HUZP) u kojoj su nam rekli da Unija potrošača Hrvatske, u čijem je HUZP članstvu, a koja je članica BEUC-a, nije sudjelovala u spomenutoj žalbi.

Također, otkrili su nam kako dosad nisu imali nikakvih prigovora hrvatskih potrošača na Shein ili Temu.

7 Odgovora

  1. Ugasiš pop-up i problem riješen. Od toliko problema u svijetu, mislim da je ovo stvarno jedna glupost velika.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari