Države članice Europske unije potvrdile su odluku Komisije o nametanju dodatnih carina na električna vozila uvezena iz Kine, unatoč protivljenju Njemačke. Podsjećamo, cilj povećanja carinskih stopa jest ponovno uspostaviti pravedne uvjete tržišnog natjecanja s proizvođačima koji imaju koristi od velikih javnih subvencija.
Danas je prijedlog Europske komisije za nametanje konačnih kompenzacijskih pristojbi na uvoz baterijskih električnih vozila iz Kine dobio potrebnu podršku država članica EU, objavila je Komisija. Komisija sada može povećati carinsku stopu do 35 posto s postojeće, koja iznosi deset posto, prenosi Hina. Ova odluka treba stupiti na snagu do kraja listopada.
Njemačka, koja se najviše protivi uvođenju kaznenih carina na kineske automobile, nije uspjela okupiti blokirajuću manjinu. Ona se pribojava kineske odmazde koja bi mogla pogoditi njezinu automobilsku industriju. Pridružile su joj se samo četiri zemlje – Mađarska, Slovačka, Slovenija i Malta.
Deset zemalja članica bilo je za odluku Komisije, a ostale su bile suzdržane. Budući da su zemlje članice podijeljene oko toga pitanja – nije bilo potrebne kvalificirane većine, to jest najmanje 15 država članica koje čine najmanje 65 posto stanovništva EU ni za ni protiv te odluke.
Komisija sada ima dozvolu da uvede kompenzacijske carine, koje će se primjenjivati i za modele koji se proizvode u Kini, a njihovi vlasnici nisu Kinezi. Istodobno Komisija nastavlja dijalog s Kinom kako bi pokušali naći dogovorno rješenje, a dodatne carine mogu se ukinuti čim se pronađe neki kompromis.
Pročitajte još:
Kina sa svoje strane osuđuje ovaj “protekcionistički” pristup i već je pokrenula antidampinške istrage na proizvode poput svinjetine, mliječnih proizvoda i alkoholnih pića na bazi vina uvezene iz Europe, kao i konjaka.
17 Odgovora
Ajde ok,to se i ocekivalo
To treba biti što veće
Carinski ratovi se nastavljaju
Ma, ocekivsno po meni!
Ne bih hvala njihova vozila.
Sve se uvozi iz Kine,pa i električni auti. Uvijek sam više ako je moguće za vlastitu proizvodnju.
Apsolutno štetna i politički motivirana odluka koja nema veze sa zelenim politikama EU.
Trebalo je to i prije uvesti.
Čemu ta ljubomora, ako su bolji neka ih slobodno prodaju a ne ovako
I treba na sve iz Kine
Ništa od prijelaza na električna vozila…Mogu pretpostaviti ne znajući za što su naši parlamentarci većinski glasali. Tužno.
a to je tako…
Pa ništa tu cudno nije
Cilj ove odluke EU je jasan a to je igrati kako Ameri kažu na štetu europljana. Zašto bi europljani vozili jeftine automobile kad mogu voziti skupe američke.
Ovo je samo dokaz nemoći EU, da su cijene niže a automobili kvalitetniji ne bi bilo potrebe da se uopće uvoze iz Kine ili da bude ljubomore zbog jeftinijih a kvalitetnih automobila.
Presporo se donose odluke koje su od iznimne važnosti kao sto je to ova, ali svakako mi je drago da su ovako odlucili!
To je bilo i za očekivati