Sanitarna inspekcija Državnog inspektorata provela je tijekom listopada pojačane nadzore uvjeta pripreme i načina dostave hrane tijekom kojih je dosad izrekla 15 novčanih kazni u iznosu od 3.590 eura, objavili su u ponedjeljak, najavivši da se nadzori nastavljaju.
Tom akcijom sanitarne inspekcije, kako se navodi u objavi na internetskim stranicama DIRH-a, želi se podignuti svijest svih sudionika o njihovoj ulozi u lancu dostave hrane potrošaču.
Inspekcija je nastavno na rastući trend naručivanja i dostave hrane, a uzevši u obzir povećan broj prijava koje ukazuju na zabrinutost potrošača vezano uz uvjete i način dostave iste, tijekom listopada ove godine provela na području cijele Hrvatske veliku akciju nadzora svih dionika u lancu, a koji imaju odgovornost za sigurnost hrane.
Iz Državnog inspektorata, piše Hina, napominju kako su u proteklom razdoblju zaprimili niz prijava građana koje ukazuju na nehigijenu dostavljača te nehigijensko stanje termoboxova/torbi u kojem se hrana dostavljena.
Iako dostavljači stvaraju opći dojam kod krajnjeg korisnika, najznačajniju ulogu, kada je u pitanju sigurnost hrane, imaju ugostiteljski objekti koji je pripremaju i isporučuju. Stoga je pokrenuta akcija u kojoj su nadzirani svi sudionici sustava, istaknuli su.
Akcija je, kako su naveli, provedena u tri faze te su njom bile obuhvaćene tri najveće platforme za dostavu hrane. U prvoj fazi provedeno je ukupno 28 nadzora nad uvjetima dostave hrane prilikom čega je putem ovlaštenog laboratorija uzorkovano 24 uzorka dostavljene hrane.
U toj fazi sanitarni inspektori provjeravali su higijensko stanje termoboxa/torbe u kojoj je hrana dostavljena te osobnu higijenu dostavljača. Tijekom nadzora, a u suradnji s inspekcijom rada, utvrđivan je i radno pravni status dostavljača.
U sljedećem koraku obavljeni su i nadzori nad tzv. ‘agregatorima’, pravnih osoba koji zapošljavaju dostavljače. Svrha tih nadzora bila je utvrditi jesu li upisani u Registar subjekata u poslovanju s hranom, imaju li zaposlenici položen tečaj zdravstvenog odgoja i ima li subjekt procedure i plan higijenskog održavanja termoboxa/torbe za hranu te njegova primjena.
Pročitajte još:
Od ukupno provedenih 20 nadzora ‘agregatora’, kod njih 16 utvrđena je 31 nesukladnost. Utvrđeni nedostaci uglavnom su se odnosili na to da dostavljači nisu imali položen tečaj zdravstvenog odgoja te na nedostatke u pogledu procedura pranja, čišćenja i dezinfekcije torbi za dostavu hrane. U 20 posto nadzora utvrđena je nedovoljna higijena torbi.
Nadalje, od ukupno uzorkovana 24 jela u svrhu ispitivanja mikrobioloških parametara u skladu s Uredbom Komisije od 15. studenoga 2005. o mikrobiološkim kriterijima za hranu i Vodiču za mikrobiološke kriterije za hranu, Ministarstvo poljoprivrede, 10 (42 posto) jela ocijenjena su nesukladnima prema Vodiču što upućuje na higijenske nedostatke u pripremi hrane u ugostiteljskom objektu.










Jedan odgovor
Nekako mislim da je to jos i malo