Vlada je donijela odluku o povećanju temeljnog kapitala Croatia Airlinesa s 92,38 na 248,38 milijuna eura.
“Povećanje temeljnog kapitala provest će se ulaganjem 70 milijuna eura u novcu, te oko 78 milijuna eura pretvaranjem potraživanja po postojećim zajmovima u temeljni kapital društva” istaknuo je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković na sjednici Vlade.
Time će temeljni kapitala Croatia Airlinesa s 92,38 milijuna eura biti povećan za približno 156 milijuna eura, na 248,38 milijuna eura izdavanjem novih redovnih dionica nominalnog iznosa – 1 euro svaka.
Jedini upisnik novih dionica bit će država, čime će dodatno ojačati svoj vlasnički udio u kompaniji. Time kroz dokapitalizaciju i konverziju potraživanja stabilizira te istodobno učvršćuje svoju kontrolu nad nacionalnim avioprijevoznikom.
Povećanje temeljnog kapitala bit će provedeno u razdoblju od 2025. do 2027. godine. Sredstva su za provedbu u 2025. osigurana preraspodjelom, a za sljedeće dvije godine u planu i projekcijama državnog proračuna.
U 2025. godini predviđena je dokapitalizacija pretvaranjem 43 milijuna eura potraživanja po postojećim zajmovima u temeljni kapital, a u tu svrhu će se izdati novih 43 milijuna dionica. U 2026. godini predviđena je dokapitalizacija daljnjim pretvaranjem preostalog iznosa potraživanja po postojećim zajmovima u iznosu od otprilike 43 milijuna eura u temeljni kapital te ulog u novcu u iznosu 35 milijuna eura, dok je u 2027. godini predviđena dokapitalizacija ulogom u novcu u iznosu 35 milijuna eura.
Ministar Butković rekao je da se Croatia Airlines nalazi usred najvećeg projekta u svojoj povijesti, zamjene cjelokupne flote novim zrakoplovima Airbus 220.
“Zamjena flote počela je 2024. godine, a planirani završetak je u 2027. godini. Do kraja kolovoza ove godine isporučeno je šest od 15 novih zrakoplova”, rekao je Butković. Objasnio je da je dodatnu troškovnu izloženost Croatia Airlinesa uzrokovali poremećaji u globalnim lancima dobave, te kašnjenja u proizvodnji i isporuci novih zrakoplova.
Istaknuo je da je kompanija prije početka tranzicije imala pozitivne financijske rezultate, te da Vlada kao većinski vlasnik donošenjem odluke o dokapitalizaciji stvara financijske pretpostavke kojima se osigurava provedba projekta tranzicije flote na novu flotu Airbus A220, kao i daljnji razvoj domaćeg avioprijevoznika.
Pročitajte još:
Prema podacima bonitetne kuće CompanyWall, ukupni prihodi u 2024. godini iznosili su gotovo 267 milijuna eura, što je približno jednako prihodima iz prethodne godine. No, 2024. iskazali su gubitak od 19,5 milijuna eura, što je nešto više od gubitka iskazanog u 2022. (18,2 milijuna eura gubitka).
Negativna bilanca nastavila se i u 2025.: u izvještaju o poslovanju u prvih deset mjeseci ove godine navode kako su ostvarili operativni gubitak od 21,5 milijuna eura, iako su im prihodi u usporedbi s istim razdobljem prethodne godine bili veći za tri posto, te su prevezli tri posto više putnika nego u istom razdoblju prethodne godine.
Izvanredna glavna skupština održat će se 29. prosinca 2025. a na dnevnom redu, osim povećanja temeljnog kapitala, bit će i izbor novog Nadzornog odbora Croatia Airlinesa, na mandat od tri godine. Predloženi su Zlatko Mateša, Zoran Barac i Mirko Tatalović.
Croatia Airlines d.d.
Bani 75B, 10010, Buzin, Hrvatska
266.895.007,70 (2024.)
934 (2024.)










2 Odgovora
Poslovanje sa gubtkom, a novci pristižu. I ja bi tako.
Državna dokapitalizacija Croatia Airlinesa još jednom pokazuje koliko je ta kompanija i dalje ovisna o javnom novcu za održavanje poslovanja. Iako se ulaganje opravdava modernizacijom flote i stabilizacijom prije potpunog ulaska u konkurenciju s Ryanair-om i drugim prijevoznicima, postavlja se pitanje dugoročne održivosti. Bez jasnog plana restrukturiranja i povećanja učinkovitosti, postoji rizik da dokapitalizacije postanu ponavljajući trošak, dok se tržište zračnog prometa mijenja brže nego što državne mjere uspijevaju pratiti.