Dostave hrane su sve popularnija u Europi pa je taj segment ostvario oko 41,35 milijardi eura u 2024. godini, a očekuje se da će spomenuto tržište do 2030. godine bilježiti prihode veće od 185,68 milijardi eura, objavio je Statista. No, to je luksuz koji nije dostupan svima, posebno ne onima koji žive u manjim gradovima, selima ili na otocima. Zato je norveški startup Aviant uspostavio isporuke obroka dronovima.
“Tvrtku smo pokrenuli 2020. kada smo studirali na MIT-u (Massachusetts Institute of Technology) i fokusirali smo se na uzorke krvi tijekom pandemije Covid-19. Ali onda smo vidjeli da postajemo vodeća tvrtka za prijevoz dronovima u Europi i pokrenuli smo uslugu za last mile”, rekao je za Financije.hr suosnivač i izvršni direktor tvrtke Aviant, Lars Erik Fagernæs.
Last mile ili posljednja milja je termin koji se odnosi na posljednju fazu procesa isporuke, odnosno na samu isporuku krajnjem korisniku.
Sada tvrtka Aviant, zbog partnerstva s popularnim brendom za dostavu hrane Foodora, koji je u vlasništvu Delivery Heroa, korisnicima svojih usluga isporučuje hamburgere, sushi i sve ostalo što dostavlja spomenuti brend.
“Možemo dostavljati u radijusu od 20 kilometara, što je danas najduži radijus na svijetu. Imamo i posebnu tehnologiju za održavanje temperature i svježine hrane, a naše usluge koštaju jednako kao usluge klasične dostave”, ispričao nam je izvršni direktor Avianta i dodao da trenutačno isporučuju hranu u mjestima izvan Stockholma.

Hranu su počeli dostavljati prije dvije godine u Lillehammeru, gradu u južnoj Norveškoj, i već prvi tjedan su imali više od 1.000 korisnika, a sada svoje usluge pružaju i u susjednim državama, kao što je Švedska.
Fagernæs nam je otkrio da su ljudi zadovoljni jer napokon imaju pristup nečemu o čemu su prije mogli samo sanjati.
Objasnio nam je i da dronovi ne mogu letjeti ako je jako nevrijeme iako su dizajnirani da izdrže loše vremenske uvjete jer su proizvedeni u Skandinaviji. Zanimljivo je i da lete autonomno, ali postoje operateri koji paze u slučaju da nešto pođe po zlu.

Fagernæs inače ima iskustva u računalnom inženjerstvu te je već vodio jedan startup i radio za tvrtke poput Lockheed Martina i Palantira pa ne iznenađuje da je uz svoj tim uspio pokrenuti ovaj projekt.
“San iza Avianta bio je učiniti nešto dobro s tehnologijom koja se trenutačno primjenjuje u Ukrajini”, kazao je za naš portal.
“Posebno sam ponosan što pružamo usluge uživo na tržištu, kao jedna od dvije europske tvrtke koje to rade, i da ljudi mogu preko nas naručivati. Uz to imamo deset puta manji proračun u usporedbi s našim konkurentom”, dodao je.
Pročitajte još:
Uskoro će dobiti certifikat za prigradske dostave, što bi trebalo deset puta povećati broj ljudi kojima mogu dostavljati i prosječnu učestalost narudžbi.
“Cilj je obavljati 40 dostava dnevno za ovaj segment do sredine 2026. godine i prikupiti više od 20 milijuna eura za daljnji razvoj”, rekao nam je Fagernæs.
Jedan odgovor
Drostavljači.